Wiadomości z Chorzowa

Lokalne firmy w mediach społecznościowych

  • Dodano: 2016-11-26 08:00, aktualizacja: 2016-11-26 08:10

Media społecznościowe są coraz częściej wybieranym narzędziem tworzenia wizerunku marki. Z marketingu na najpopularniejszym Facebooku korzystają głównie niewielkie, lokalne firmy, dla których jest to jedna z najtańszych i jednocześnie najbardziej efektywnych form reklamy.

Social media generują zyski

William Holeksa z Internetum (https://www.internetum.com/marketing/) zajmuje się promowaniem marek w mediach społecznościowych od wielu lat. Początkowo działał jedynie na rynku brytyjskim, jednak wraz z pojawianiem się perspektywicznych rynków za granicą, rozszerzał swoją działalność. Holeksa podkreśla, że dobrze przeprowadzona kampania PR może nie tylko przyciągnąć nowych klientów i zbudować spójny wizerunek marki, ale również pomóc w zażegnaniu kryzysów wizerunkowych, powstałych na skutek niezadowolenia pewnej grupy klientów.

Z badań przeprowadzonych przez We Are Social wynika, że w Polsce z Facebooka korzysta 14 mln Polaków (źródło: http://www.chip.pl/news/wydarzenia/trendy/2016/03/z-facebooka-korzysta-juz-14-milionow-polakow). Z tego względu promowanie firm w serwisie pozwala dotrzeć do znacznie większego grona potencjalnych klientów niż w przypadku korzystania z innych form marketingu. Ma to niebagatelne znaczenie zwłaszcza dla niewielkich firm działających na terenie Chorzowa, które nie mają środków na drogą reklamę wielkopowierzchniową, radiową czy telewizyjną. Choć reklama w social media jest stosunkowo niedroga, jej efekty są zadowalające ze względu na łatwość w tworzeniu komunikacji pomiędzy firmą a klientem. Dodatkowo sam klient dodając polubienia czy publikując posty, generuje dalsze zainteresowanie marką wśród swoich znajomych.

Restauracje, kluby fitness, sklepy i wiele innych

Na Facebooku promuje się wiele chorzowskich firm. Wśród nich najczęściej spotyka się restauracje, kluby fitness oraz sklepy. Na swoich funpage’ach publikują informacje o nowych produktach, sposobach ich wykorzystania, promocjach na wybrane pozycje z oferty czy o rabatach dla stałych klientów lub za polubienia profilu. Dodatkowo kampania marketingowa w ich przypadku nierzadko obejmuje publikowanie porad dla klientów, dzięki którym marka tworzy wartości dodane dla swoich produktów bądź usług. Często to właśnie one mają decydujący wpływ na dotarcie do grupy docelowej i na jej późniejsze decyzje zakupowe. Z social media korzystają nawet globalne marki, których pozycja jest już ugruntowana, gdyż wiedzą one, że dzięki mediom społecznościowym można osiągnąć jeszcze większy sukces niż dotychczas.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojChorzow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.