Chorzowski Urząd Miasta zatrudnił gońców. Osiem osób zajmuje się teraz doręczaniem przesyłek wychodzących z ratusza. Tak ma być taniej, niż przy korzystaniu z usług Poczty Polskiej.
Urząd Miasta Chorzów rocznie wysyła ok. 70 tys. przesyłek
Chorzowscy urzędnicy rocznie wysyłają około 70 tys. przesyłek, a korespondencja z Urzędu Miasta często się kumuluje się w krótkim czasie – m.in. przy okazji akcji podatkowej. Wydatki związane z dostarczaniem urzędowych listów rosną z roku na rok i są coraz większym obciążeniem dla budżetu miasta – informuje, wydawany przez chorzowski magistrat, miesięcznik Twój Chorzów.
- Przepisy mówią o tym, że korespondencję urzędową wymagającą potwierdzenia odbioru dostarczać może jedynie Urząd Miasta lub Poczta Polska, dlatego nie ma możliwości zlecenia tego zadania podmiotom komercyjnym – czytamy na łamach urzędowego biuletynu.
Doręczanie urzędowych przesyłek w Chorzowie kosztuje ponad pół miliona złotych rocznie
Doręczenie jednej przesyłki za potwierdzeniem odbioru w Poczcie Polskiej kosztuje 8 złotych. Mnożąc to przez liczbę wysyłanej przez chorzowski magistrat korespondencji daje to 560 tys. złotych rocznie! W poszukiwaniu oszczędności miasto ponownie zatrudniło gońców, którzy do 2018 roku dostarczali mieszkańcom część urzędowej korespondencji.
Pracę w charakterze urzędowego gońca rozpoczęło w Chorzowie 8 osób. Na raz na próbę – do końca marca. Jeżeli takie rozwiązanie przyniesie prognozowane oszczędności, gońcy zostaną zatrudnieni na stałe w Urzędzie Miasta Chorzów.