Wiadomości z Chorzowa

Chcesz dobrze żyć z Google? Dowiedz się, czym jest crawl budget

  • Dodano: 2019-09-27 09:30

Crawl budget stanowi kluczowe pojęcie w kontekście indeksowania strony internetowej przez Google. W tym przypadku punktem odniesienia mogą być zarówno małe, jak i duże marki. Niemniej firmy dysponujące większym zasięgiem powinny zwrócić szczególną uwagę na opisywane pojęcie.

Wyszukiwarka korzysta z Googlebotów albo Google Spiderów. Ich zadaniem jest przeprowadzenie crawlingu na twojej stronie internetowej, a później zaindeksowanie w bazie danych. Po wykonaniu wspomnianych działań, witryna trafia na listę Google. Ułatwienie przebiegu tego procesu leży w interesie każdego administratora. W związku z tym należy zadbać o to, by strona spełniała jak najwięcej kryteriów technicznych.

Jeżeli witryna składa się z kilkuset adresów URL, crawling powinien przebiegać bez zarzutów. W takiej sytuacji należy jednak odpowiednio posegregować zawartość. Innymi słowy, trzeba zadecydować, w jakiej kolejności poszczególne podstrony zostaną prześwietlone przez system.

Jak definiować crawl budget?

Opisywany termin można podzielić na dwa podstawowe segmenty, którymi są Crawl Rate i Crawl Demand. Jakie jest ich zastosowanie?

  • Crawl Rate Limit

Google wprowadziło ograniczenie, aby zbyt wiele marek nie trafiło pod lupę w tym samym czasie. W ten sposób można zmniejszyć obciążenie serwera i uniknąć ewentualnych problemów technicznych. Wśród możliwych komplikacji mogłoby pojawić się wydłużenie czasu ładowania zawartości witryny, co stanowi jeden z kluczowych kryteriów w procesie pozycjonowania stron internetowych.

Zdarza się też, że współczynnik crawl rate zostaje uzależniony od szybkości ładowania strony. Kiepski wynik w tym zakresie może opóźnić przebieg crawlingu. Tym samym zaledwie część podstron zostaje poddana analizie. Z kolei jeśli strona reaguje sprawnie, crawl rate osiąga lepsze rezultaty.

Warto zaznaczyć, że Google Search Console zapewnia możliwość modyfikowania współczynnika crawl rate limit. Przestawienie poprzeczki nieco wyżej nie musi być jednak gwarancją korzystniejszego wyniku końcowego.

  • Crawl Demand

Powyższy termin bazuje na ruchu w obrębie danej strony, a także wartości zgromadzonych na niej treści. W efekcie popularność i aktualność treści przekłada się na uzyskany wynik. Co ciekawe, jeżeli witryna nie musi pilnie zostać poddana indeksowaniu, roboty wstrzymają się z przeprowadzeniem crawlingu.

Czym w takim razie jest omawiany crawl budget? Ten termin wciąż może wydawać się nieco złożony i zagmatwany, ale można opisać go w przystępny sposób. W uproszczeniu odnosi się on do wszystkich odnośników URL pochodzących z twojej strony, które roboty Google’a poddają crawlingowi. Na ostateczną decyzję wpływają czynniki związane z crawl rate limit oraz crawl demand.

Dlaczego crawl budget jest ważny w kontekście marketingu internetowego?

Niebagatelne znaczenie tego procesu można ubrać w proste słowa. Każda renomowana agencja SEO powie tobie, że przeprowadzenie crawlingu otwiera przed tobą drzwi do indeksu Google’a. Pominięcie niektórych podstron może sprawić, że nie będą one generować ruchu. W efekcie musisz przyjąć otwartą postawę i nie obawiać się współpracy z mechanizmem. 

Komentarze (1)    dodaj »

  • JakSieRozwijac.pl

    Dobrze dalej rozwijać się w temacie SEO :)

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojChorzow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.