Wiadomości z Chorzowa

Czy każda strona potrzebuje pozycjonowania?

  • Dodano: 2022-02-18 15:15

O SEO i innych metodach marketingu internetowego mówi się coraz więcej. To, że cyfrowe kanały komunikacji reklamowej już dawno wyprzedziły telewizję, radio czy ulotki jest faktem, i to niepodważalnym. Ale czy można wybrać jeden rodzaj digital marketingu i stwierdzić, że jest to absolutna podstawa w przypadku każdej firmy? Niektórzy specjaliści od promocji w Internecie twierdzą, że taką strategią jest właśnie SEO. Ile w tym prawdy? Sprawdź.

Dlaczego widoczność w sieci jest dziś tak ważna?

Dwadzieścia lat temu firmowa strona internetowa była szczytem profesjonalizmu i kojarzyła się z ekskluzywnością – tylko niektóre przedsiębiorstwa korzystały z takiej formy promocji. Dziś wirtualna wizytówka to standard i podstawa, bez której trudno osiągnąć sukces. Konsumenci są przyzwyczajeni do tego, że szukając produktów czy usług, najpierw korzystają z wyszukiwarki internetowej. Z takiego stanu rzeczy w obecnych czasach zdaje sobie sprawę większość przedsiębiorców, przez co każdego roku w sieci pojawiają się tysiące nowych serwisów. A to już utrudnia proces pozyskiwania klientów, ze względu na ogromną konkurencję. 

Jak możesz zachęcić użytkowników, aby odwiedzili właśnie Twoją stronę i kupili Twój produkt? Oczywiście pokazać się w sieci. Pierwszym etapem lejka sprzedażowego (schematu przedstawiającego poszczególne etapy ścieżki zakupowej klienta) jest zwrócenie uwagi potencjalnych odbiorców. I właśnie to robi się poprzez pozycjonowanie. Użytkownicy zazwyczaj odwiedzają tylko te strony, które wyświetlają się na pierwszej lub drugiej stronie wyników wyszukiwania. Dlatego audyt SEO serwisu, dopasowanie do czynników rankingowych wyszukiwarki i dbałość o wrażenia odbiorców to podstawa. W ten sposób pokażesz Google, że warto wyświetlać Twoją stronę na wysokiej pozycji. 

Kiedy pozycjonowanie nie jest dobrym rozwiązaniem?

Widoczność w wyszukiwarce jest podstawą marketingu internetowego, ale istnieją pewne okoliczności, w których inwestycja w pozycjonowanie nie będzie najlepszym rozwiązaniem. Jeśli chcesz zareklamować w sieci nadchodzące wydarzenie, poinformować o okresowej promocji lub zrealizować inny krótkoterminowy cel, to pozycjonowanie organiczne nie sprawdzi się dobrze. Wszystko dlatego, że na efekty działań SEO trzeba czekać kilka miesięcy i może zdarzyć się tak, że wydarzenie, które chciałeś zareklamować dobiegnie końca, a strona nie zdąży nawet zyskać wysokiej pozycji. 

Innym przykładem jest mały lokalny biznes, który ma swoich stałych klientów, jednak nie może przeznaczyć środków na działania pozycjonera. Oczywiście firmy działające lokalnie również korzystają z SEO i jest to bardzo skuteczne. Jednak nadwyrężanie budżetu mogłoby się źle skończyć, zwłaszcza że pozycjonowanie nie daje gwarancji sukcesu.

   

Co zamiast pozycjonowania? 

Agencja SEO będzie dobrym wyborem w większości przypadków. Ale jaką strategię wybrać, jeśli z jakiegoś powodu widoczność w wynikach organicznych nie jest dla Twojej firmy dobrym rozwiązaniem? W przypadku realizowania celów krótkoterminowych doskonale sprawdzą się płatne kampanie reklamowe w systemie Google Ads lub Facebook Ads. Pozwalają one na kierowanie reklam do konkretnych grup odbiorców, a nawet na wyświetlanie ich o określonej porze. Przedsiębiorca może też ustalić stawkę za kliknięcie oraz budżet, dlatego ma nad kosztami większą kontrolę niż w przypadku pozycjonowania organicznego. 

Jeśli kampania reklamowa zostanie dobrze zoptymalizowana, efekty pojawiają się natychmiast po jej uruchomieniu. Jest to jedna z niewielu strategii marketingowych, która pozwala w tak krótkim czasie pozyskać nowych klientów. 

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojChorzow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.