Wiadomości z Chorzowa

Czym powinien charakteryzować się dobry SEO Copywriter?

  • Dodano: 2020-02-03 08:00, aktualizacja: 2020-06-02 10:00

Copywriting to sztuka pisania tekstów reklamowych. SEO to technika pisania pod wyszukiwarki. Czym powinien charakteryzować się copywriter łączący te dwie dziedziny? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie w niniejszym artykule.




SEO Copywriter – co powinien wiedzieć?
 

Copywriter SEO powinien przede wszystkim wiedzieć, że nie jest już „zwykłym” copywriterem. Zwykłym czyli takim, który wymyśla hasła reklamowe. SEO to działka typowo internetowa. Tu nie wystarczy już tylko pisać o zaletach produktów lub usług i tworzyć chwytliwych sloganów. Trzeba wiedzieć jak pisać, aby dane hasło plasowało się wysoko w wynikach wyszukiwania. SEO copywriter musi więc wiedzieć, że fundamentem jego działania są frazy kluczowe. Musi je umieć wyszukiwać i tworzyć za ich pomocą treść. Musi wiedzieć jak wiele razy może ich użyć. Musi też znać odpowiednią ilość znaków, jaką wychwyci robot wyszukiwarki. Koniecznie musi też poznać swoich czytelników i pod ich kątem redagować swoje teksty.



Czego SEO Copywriter powinien się wystrzegać?
 

Copywirting to praca kreatywna. A więc jakiekolwiek kopiowanie z konkurencyjnych stron, czy przepisywanie choćby opisów produktów od producenta jest zakazane. SEO copywriter powinien pisać długie teksty. Choćby temat był najbardziej banalny, jego zadaniem jest przedstawić go czytelnikom w jak najciekawszy sposób. Błędem jest też pisanie w jednym, długim ciągu. Taki artykuł przypomina raczej znienawidzone lektury szkolne niż nowoczesny tekst przeznaczony dla odbiorcy funkcjonującego w dynamicznej kulturze obrazkowej. Dlatego copywriter powinien rozbić swój tekst na nagłówki. Dobry SEO copywriter powinien się wystrzegać jeszcze jednego – nienaturalnego brzmienia swojego tekstu. Jeśli umieszcza w nim nieodmienione frazy kluczowe, staje się wręcz nie do czytania. Wyszukiwarki rozróżniają odmienione wyrazy, a więc można frazy kluczowe jak najbardziej odmieniać, dzięki czemu tekst tylko zyska



Cechy charakterystyczne dobrego SEO copywritera 


Jak widać bycie SEO copywriterem wcale nie jest łatwe. Musi umieć odnajdywać frazy kluczowe i posługiwać się nimi tak, aby nie zniechęcały do czytania tekstu, w którym są zawarte. Powinien pisać odpowiednio długie i oczywiście oryginalne artykuły czy opisy. Powinien także zadbać o odpowiednio atrakcyjny układ tekstu. Znajomość swoich czytelników jest także niezmiernie dla SEO copywritera istotna. Jeśli wie bowiem dla kogo pisze, może napisać o wszystkim. Treści przez niego redagowane powinny być dla czytelników ciekawe a zarazem dostarczać im interesujących informacji. Posługuje się więc choćby storytellingiem czyli tworzy opowieść na dany temat. Nie podaje suchych faktów. Te nie są atrakcyjne, trzeba je odpowiednio „ubrać” w słowa aby zainteresowały produktem i zachęcały do kupna.
Powyższe to tylko zarys tego, czym powinien charakteryzować się dobry SEO copywriter. Cechy te są jednak fundamentalne i oczywiście zasługują na głębszą analizę. Jeśli jednak odnajdujesz je w sobie, masz wszelkie podstawy przypuszczać, że jesteś dobrym SEO copwriterem.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojChorzow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.