Instagram to platforma społecznościowa, która cieszy się popularnością na całym świecie. To właśnie tam początkowo wykreował się zawód influencer. Sprawdź, jakie kroki podjąć, aby stać się jednym z wpływowych ludzi na Instagramie.
Kilka wskazówek na początek
Pierwsze kroki na Instagramie mogą być trudne. Wiele osób rezygnuje po kilku próbach wybicia się. Ze względu na to, że obecnie nie brakuje osób chcących zrobić sławę na Instagramie, Twoi potencjalni followersi mogą przez długi czas nie docierać do prezentowanych przez Ciebie treści. Zatem na samym początku tej przygody postaw sobie cel, aby małymi kroczkami zdobywać kolejne lajki i obserwacje. Dzięki tej świadomości nie stracisz ducha walki po pierwszych kilku tygodniach pracy.
Jeżeli chcesz zrobić dobre pierwsze wrażenie, zadbaj o odpowiednią nazwę konta oraz zdjęcie profilowe. Te dwa elementy powinny być unikalne i łatwe w zapamiętaniu. Jeżeli spełnią te dwa kryteria, istnieje duże prawdopodobieństwo, że użytkownicy łatwiej dotrą do Ciebie po raz kolejny. Następnym krokiem jest estetyczne i ciekawe przedstawienie treści, jednak zanim to musisz znaleźć swoją niszę i stworzyć strategię działania. Postaw sobie określone cele i sprawdź, czego oczekują docelowi followersi.
Jak działa algorytm Instagrama?
Algorytm Instagrama to zbiór kryteriów, na bazie których system ocenia treści i przekazuje je poszczególnym użytkownikom. Opiera się on zarówno na czynnikach globalnych, jak i indywidualnych dla każdego widza. Jeśli chcesz wybić się na Instagramie, to jest element, który musisz mieć na uwadze przy każdej możliwej okazji. Wykorzystanie algorytmu w działaniach marketingowych to taktyka wykorzystywana przez znaczną część twórców i niejednemu pozwoliła się wybić.
Jeżeli przekonałeś się do korzystania z magii algorytmu, zwróć uwagę na kilka elementów w swoich treściach. Po pierwsze trendy i popularność. Gdy pojawia się pewien motyw w sieci, który zyskuje na sławie, warto wpleść go w posty na własnym profilu. W ten sposób pojawisz się w wielu wyszukiwaniach dotyczących właśnie tego trendu. Drugą kwestią będą potrzeby docelowej grupy followersów. Jeśli tworzysz content na przykład samochodowy, staraj się przedstawiać treści w sposób przystępny i ciekawy. Zachęcaj użytkowników do interakcji z postami.
Jak budować zasięgi na Instagramie?
Zasięgi to pojęcie równie ważne jak algorytm Instagrama. Odnosi się bezpośrednio do liczby unikalnych użytkowników docierających do publikowanych przez Ciebie treści. Te liczby są niezwykle ważne, gdyż pokazują, jak duże grono odbiorców już masz. Zasięgi wpływają dobrze nie tylko na zainteresowanie Twoim produktem, ale również wybijają Twoje konto w górę z perspektywy algorytmu.
Staraj się zatem tworzyć unikalne treści, które przyciągną uwagę różnych użytkowników Instagrama. Zasięgi organiczne są niezwykle cenne, gdyż wynikają z autentycznej chęci odbiorców do interakcji z postami. Jeżeli natomiast chcesz nieco przyspieszyć proces poszukiwania followersów, możesz między innymi kupić lajki lub obserwacje przez portal Polskie Lajki.