Chorzów - portal miejski mojChorzow.pl

Wiadomości z Chorzowa

Kreatywne pakowanie, czyli jak zwiększyć wartość produktu

  • Dodano: 2019-07-08 08:00, aktualizacja: 2019-07-08 08:05

Co świadczy o wartości produktu? Przede wszystkim jego jakość, na którą składają się zwykle: wysokogatunkowe materiały, funkcjonalność czy ciekawy design. Bardzo ważnym elementem wartościującym jest także pozycja brandu: marki rozpoznawalne, z wieloletnią tradycją i ugruntowaną pozycją rynkową mogą pozwolić sobie na windowanie cen. Co jeszcze może być elementem wpływającym na ocenę? Opakowanie!

Opakowanie jest niezwykle istotne zwłaszcza kiedy marka dopiero wchodzi na rynek. Powinna wówczas dać się poznać i zapamiętać z jak najlepszej strony. Wysoka jakość wykonania oraz materiały bardzo dobre gatunkowo to nie wszystko. Pamiętajmy, aby zadbać również o pierwsze wrażenie w kontakcie z produktem.

Piękne pudełka, bibułki do pakowania czy pachnące wnętrza to elementy, które z pewnością wpłyną pozytywnie na wartość produktu, a nie muszą wiązać się z horrendalnymi kosztami. Wystarczy pomysł, aby nawet z szarego papieru i sznurka jutowego zrobić piękne opakowanie na miarę ekskluzywnych produktów. Co możemy wykorzystać?

  1. Naklejki papierowe

Naklejki papierowe są niedrogim, ale ciekawym elementem, pozwalającym zarówno na identyfikację wizualną marki, jak i wpływającym bezpośrednio na wartość produktu. Naklejka, ciekawie zaprojektowana, wpisująca się w filozofię marki, nadaje produktowi wyrazu. Może być zwykłym podziękowaniem za zakup, ale także czymś więcej. Jeśli na naklejce umieścimy hasło, które jest bezpośrednim zwrotem do klienta, produkt od razu nabierze personalnego charakteru.

Naklejki papierowe nadają się zarówno do przyklejenia na opakowania, jak i bezpośrednio na produkcie. Nie pozostawiają śladów na odzieży, łatwo schodzą także z gładkich powierzchni. Jeśli zależy nam na bezpośredniej aplikacji na produkt, warto zapytać również o możliwość zastosowania mniej trwałego kleju, co do którego będziemy mieli pewność, że nie pozostawi śladów.

  1. Minimalizm

Opakowania minimalistyczne cieszą się dużym uznaniem. Są estetyczne ze względu na swoją prostotę i w odpowiedniej aranżacji będą nadawać się niemal do wszystkich produktów. Surowe opakowanie może także uwypuklać i wartościować zawartość – produkt ekskluzywny, do pakowania którego podchodzi się z najwyższą starannością. Szary papier i sznurek, bezbarwna, przezroczysta folia, proste, białe lub beżowe pudła – z odpowiednio dobranymi dodatkami nadadzą produktowi charakteru.

  1. Bogate wykończenie

Wartość produktu możemy także podnieść eleganckimi dodatkami. Do takich z pewnością należą sztywne, zdobione pudła, estetyczne zarówno z zewnątrz, jak i w środku. Powszechną praktyką jest także stosowanie delikatnej bibuły. Bibuła wygląda szykowanie i świadczy o starannym zapakowaniu. Wiele marek posługuje się także swoim firmowym zapachem, który rozpyla w środku opakowania. Robią to zarówno marki odzieżowe, jak i sprzedawcy biżuterii czy obuwia.

Opakowanie nie musi wcale wiązać się z wysokimi kosztami dodatkowymi. Wystarczy pomysł, projekt i obserwowanie reakcji klientów!

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.