Wiadomości z Chorzowa

Pozycjonowanie stron internetowych Chorzów - w jaki sposób wypromować firmę

  • Dodano: 2019-04-15 12:30, aktualizacja: 2019-08-21 11:32

W 2017 roku na chorzowskim rynku funkcjonowało kilka tysięcy firm. Ich potencjał jest na tyle duży, że firmy w Chorzowa z sektora MŚP mogą swobodnie konkurować na rynku ogólnopolskim. Pomocne w pozyskaniu nowych klientów i budowaniu stabilnej pozycji marki jest pozycjonowanie stron internetowych w Chorzowie. Dowodem na potwierdzenie tej tezy, są historie sukcesów wielu lokalnych firm, które swój rozwój oddały w ręce agencji SEO zajmujących się zwiększaniem widoczności w wyszukiwarkach internetowych.

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron jest ściśle powiązane z obecnością w wyszukiwarkach internetowych, wśród których najpopularniejszą jest oczywiście Google. Najprościej ujmując, jest to proces takiego dostosowania i wypromowania konkretnej strony internetowej, aby po wpisaniu słowa kluczowego - np.: „stolarz Chorzów”, czy zapytania w wyszukiwarkę, dana strona pojawiła się jak najwyższej w wynikach wyszukiwania. Niestety, algorytm oceny strony stworzony przez Googla ulega ciągłym zmianom, dlatego pozycjonowanie stron internetowym jest procesem ciągłym i długotrwałym. W związku z powyższym, działania w ramach SEO muszą odbywać się zgodnie z zaplanowaną długofalową strategią mającą na celu zwiększenie przychodów firmy decydującej się na usługi pozycjonerskie.

Pozycjonowanie lokalne chorzowskim przedsiębiorstw

Pozycjonowanie lokalne w odróżnieniu od pozycjonowania globalnego polega na promowaniu witryn na podstawie słów kluczowych związanych bezpośrednio ze wskazaną lokalizacją. Skuteczne pozycjonowanie lokalne sprawia, że nawet niewielkie firmy z Chorzowa mogą stać się miejscowymi liderami. Jak wynika z badań marketingowych, ponad 85% użytkowników wyszukuje frazy związane z lokalnymi biznesami, a aż 78% z nich dokonało później zakupu.

Źródło: https://www.eactive.pl/

Choć techniki pozycjonerskie stosowane przy pozycjonowaniu lokalnym nie odbiegają znacznie od tych stosowanych przy frazach globalnych, to istnieją pewne techniczne detale, które mogą przesądzić o sukcesie fraz lokalnych. Warto także pamiętać o odpowiednim doborze fraz kluczowych, ponieważ zbyt duże zawężenie może doprowadzić do utraty potencjalnych klientów z terenu np. całego śląskiego. Stąd niezmiernie ważny jest wybór odpowiedniej agencji SEO, która przeprowadzi rzetelny audyt strony internetowej i wybierze frazy (lokalne/regionalne/globalne) najkorzystniejsze z perspektywy biznesu klienta.

Jak wygląda pozycjonowanie stron internetowych chorzowskich firm?

Pozycjonowanie stron internetowych to proces, w ramach którego wykonywane jest kilkadziesiąt czynności zarówno na samych serwisie, jak i poza nim. Eksperci z wrocławskiej firmy EACTIVE uważają, że najlepiej jest je wykonywać jednocześnie lub w ściśle określonej kolejności. Wszechstronność podejmowanych działań sprawia, że często nad optymalizacją serwisu pracuje kilku specjalistów z różnych dziedzin. Tylko synergia wszystkich podejmowanych czynności jest gwarancją sukcesu w przypadku pozycjonowania stron internetowych w Chorzowie i innych miastach województwa śląskiego.

Wśród najważniejszych elementów pozycjonowania stron internetowych wymienia się między innymi następujące działania:

  • optymalizacja kodu strony i jej struktury

  • tworzenie oryginalnych treści, zgodnych z wytycznymi SEO

  • wybór słuch kluczowych i ustalenie długofalowej strategii

  • optymalizacja grafik (nadanie im odpowiednich atrybutów, nazw i wagi)

  • wprowadzenie certyfikatu SSL i wersji mobilnej

  • wyeliminowanie błędów serwera i optymalizacja szybkości wczytywania się strony

  • analiza profilu linkowego strony, ustalenie strategii linkowania, ewentualne zrzeczenie się linków

  • analityka internetowa i mierzenie efektów wszystkich podejmowanych działań

Eksperci zajmą się twoją stroną internetową

Często w sieci można spotkać się z opinią, że pozycjonowanie stron internetowych to proces, który można wykonać samemu. Niestety, nie ma nic bardziej mylnego i niebezpiecznego zarówno dla nowo powstałych firm, jak i biznesów o ugruntowanej pozycji na rynku. Źle wykonane prace pozycjonerskie na stronie internetowej, mogą doprowadzić do obniżenia pozycji w rankingu, ale także do nałożenia kary na cały serwis. Usunięcie skutków takich działań może trwać od kilku do kilkunastu miesięcy.

Nie bez przyczyny w najlepszych polskich agencjach SEO nad pozycją jednego serwisu pracuje kilku ekspertów. Zmieniające się algorytmy, w praktyce oznaczają potrzebę ciągłego doszkalania i bycia na bieżąco z wszelkimi nowinkami w tej dziedzinie. Pułapką jest także chęć pójścia na skróty, chociażby w postaci black hat SEO. Eksperci z agencji Eactive zajmującej się pozycjonowaniem serwisów firm z Chorzowa wymieniają kilka nierekomendowanych technik. m.in.: wymianę mało wartościowych linków polegającą na korzystaniu z systemów wymiany linków, czy ukrywanie linków i słów kluczowych, które są najczęściej w kolorze strony, przez co są zupełnie niewidoczne dla użytkownika. W konsekwencji stosowania tych praktyk nie tylko można obniżyć pozycję strony w wyszukiwarkach, lecz nawet zostać przez nie całkowicie zablokowanym! Warto też pamiętać, że wysoka pozycja w Google nie jest dana raz na zawsze. Przeciwnie, pozycjonowanie stron wymaga ciągłej pracy i udoskonalania konkretnych działań. Treści na stronie muszą być regularnie rozbudowywane, a ich jakość nie może ulec pogorszeniu. Inaczej łatwo jest spaść z wysokiej pozycji, nawet jeśli są to pierwsze wyniki wyszukiwania. Profesjonalne pozycjonowanie stron jest więc nie tylko umiejętnością korzystania z internetowych narzędzi. To także działania w zakresie monitoringu i analityki internetowej, aby udoskonalać proces pozycjonowania konkretnej strony. Nie warto więc ryzykować – to właśnie skorzystanie z doświadczenia profesjonalnej agencji marketingowej daje pewność, że pozycjonowanie strony przyniesie oczekiwane rezultaty.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojChorzow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.