Chorzów - portal miejski mojChorzow.pl

Wiadomości z Chorzowa

Trudne pojęcia w branży e-commerce. Sprawdź, co musisz wiedzieć

  • Dodano: 2019-10-08 08:45, aktualizacja: 2019-10-08 08:59

Branża e-commerce to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi rynku. Swoje sklepy online mają już właściwie wszyscy handlowi giganci, a setki mniejszych marek całkiem rezygnują z otwierania punktów stacjonarnych i na dobre moszczą sobie miejsce w sieci. Nic dziwnego. Handel w internecie jest wygodny, oszczędny i nie wymaga tyle zachodu, co zakładanie klasycznego biznesu. Ale ma też swoje ciemniejsze strony. Żeby e-sklep świetnie się rozwijał i przynosił zyski, musi być dobrze prowadzony. A do tego trzeba wiedzy. Przedsiębiorco, sprawdź, czego jeszcze nie wiesz. Wyjaśniamy trudne pojęcia z branży e-commerce.

Google Product Feed

Product Feed to, po prostu, plik produktowy. Nazywany również data feed jest zestawem opisów i atrybutów wszystkich dostępnych w ofercie e-sklepu produktów. Plik ten ma służyć ujednoliceniu, usprawnieniu i umożliwieniu komunikacji między konkretną platformą a naszą stroną internetową. Żeby zarządzać takim zestawem danych, warto skorzystać z dobrego narzędzia. Świetnie sprawdzi się tutaj Feedink.

Pamiętajmy, że bez data feed niemożliwe jest udostępnienie danych Ceneo, Nokautowi czy innym porównywarkom cenowym. Google Product Feed może występować w różnych formatach – najczęściej jest to XML lub CSV. To więc nic innego jak czytelny arkusz, w którym zgromadzone są wszystkie dane na temat produktów dostępnych w naszym sklepie internetowym. Do informacji tych należą, m.in. unikalny numer identyfikacyjny, nazwa, opis, link, zdjęcie, dostępność oraz cena konkretnego artykułu. Przygotowanie dobrego, solidnego pliku oraz zarządzanie nim ułatwi stosowne narzędzie (Feedink).

Specyfikacja PLA

Kolejne obcobrzmiące pojęcie: specyfikacja PLA, bo o niej mowa, to narzędzie pozwalające korzystać z Google PLA, czyli Product Listing Ads. Mowa o reklamach produktów, które widzimy w wynikach wyszukiwania. W Polsce funkcję tę nazywamy Zakupami Google. Product Feed, czyli plik produktowy, jest początkiem drogi do skutecznej reklamy. Żeby móc ustawić ją w wyszukiwarce, potrzebujemy też konkretnej specyfikacji, zgodnie z którą przygotujemy odpowiedni plik.

Żeby móc promować swoje produkty w ten sposób, potrzebujemy konta AdWords i Google Merchants. Obowiązkowo musimy je ze sobą połączyć. Na samym końcu zaś bierzemy się za przygotowanie product feeda. To w dużej mierze od niego zależy, czy nasza kampania ruszy i czy będzie skuteczna.

Optymalizacja Google PLA

Żeby nasza promocja odniosła pożądany skutek, powinna być dobrze przemyślana. Przede wszystkim – zadbajmy o opisy. Wzbogaćmy je o słowa kluczowe i nie przesadzajmy z ilością treści. Opis powinien być krótszy niż siedemdziesiąt znaków. Warto dodać również słowa wykluczające, czyli takie, na które nasza reklama nie będzie wyświetlać się w wyszukiwarce. Oszczędzi to czasu zarówno nam, jak i potencjalnym klientom. Pamiętajmy też o aktualizowaniu pliku produktowego oraz wysokiej jakości zdjęciach. Zapewni nam to świetny odbiór i, co za tym idzie, dobre wyniki.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.