Turystyka biznesowa, będąca częścią tak zwanego przemysłu czasu wolnego, obecnie odgrywa coraz większą rolę w budowaniu pozytywnego wizerunku pracodawcy. Każda szanująca się firma zdaje sobie sprawę, że imprezy firmowe to inwestycja w pracownika.
Zwłaszcza wyjazdowe eventy to jedno z bardziej skutecznych narzędzi budowy employer brandingu. Dlaczego? Zdaniem badaczy sukces zespołu nawet w 80% wynika z dobrych relacji pracowniczych i poprawnej komunikacji w firmie. A imprezy integracyjne pomagają dbać o jakość relacji międzyludzkich i podtrzymywać motywację zespołu. Sprawiają, że pracownicy są bardziej lojalni, czują się doceniani i chętnie angażują w nowe projekty.
Jak zorganizować niezapomnianą imprezę firmową? Jakie atrakcje zaproponować uczestnikom? Czy agencja eventowa jest niezbędna? Truizmem jest stwierdzenie, że atrakcja dla każdego pracownika może oznaczać coś zupełnie innego. Atrakcja (łac. attractio) to dosłownie przyciąganie. Czym więc przyciągnąć załogę? Co dostarczy jej przyjemności i zabawy oraz skutecznie oderwie od codziennych obowiązków?
Podczas planowania atrakcji na imprezę firmową musimy sobie odpowiedzieć na dwa podstawowe pytania: jaki cel chcemy osiągnąć organizując firmowy event i kto weźmie w nim udział?
Sprawdź także:
Cel spotkania
Jaki jest cel danej imprezy firmowej? Może to być poprawa relacji w zespole albo świętowanie rocznicy w firmie. Wprowadzenie nowych członków do grupy pracowniczej lub integracja załogi. Może chodzić o zwykłe naładowanie akumulatorów, rozładowanie stresu, naukę nowych umiejętności lub podziękowanie pracownikom za ciężką pracę. Uczczenie zakończenia jakiegoś ważnego projektu czy wprowadzenie na rynek nowego produktu lub wdrażanie nowych usług. Imprezy firmowe organizuje się także, by na neutralnym gruncie rozwiązać konflikty w zespole. Event firmowy może też być okazją do nawiązania współpracy z nowymi partnerami biznesowymi lub do podziękowań dotychczasowym kontrahentom.
Każdy z tych przypadków wymagać będzie innych atrakcji, dostosowanych do celu, jaki zamierzamy osiągnąć. Każda impreza firmowa ma swoją specyfikę. Przykładowo, plenerowe zabawy team buildingowe pomogą poprawić relacje w zespole. Gry zapoznawcze doskonale sprawdzą się, gdy mowa o wprowadzeniu do grupy nowych członków. Z kolei elegancki bankiet urządzimy z okazji jubileuszu lub by uczcić nowych partnerów. Eventy firmowe warto potraktować jako narzędzie do realizacji z góry założonych celów i pod tym kątem zaplanować przebieg imprezy. W każdym przypadku liczy się przede wszystkim twórcze i aktywne wypełnienie czasu uczestnikom spotkania.
Uczestnicy imprezy firmowej
Musimy także zastanowić się, jakie są możliwości i oczekiwania naszej załogi? Jak pracownicy lubią spędzać wolny czas? Aktywnie czy raczej relaksując się na trawie? Lubią huczne imprezy czy wolą seans filmowy przy kominku? W każdej załodze są osoby w różnym wieku i o różnych zainteresowaniach. Mają swoje pasje i przyzwyczajenia. Różnią się też temperamentem i usposobieniem. Dlatego właśnie trudno jest zadowolić wszystkich, jeśli chodzi o wybór atrakcji na imprezę firmową.
Co więc wybrać? Jeśli dobrze znamy zespół, a w dodatku nie jest on zbyt duży, łatwiej nam będzie dobrać takie aktywności, które sprawią przyjemność wszystkim, a przynajmniej większości. W przypadku większych firm można albo postawić na klasyczne, sprawdzone atrakcje, albo rzucić monetą...Jest jeszcze trzecia opcja – można przeprowadzić ankietę i spytać pracowników, jakich atrakcji oczekują podczas imprezy firmowej.
Zapewne część zechce aktywnie, w sensie fizycznym, spędzić czas i zagłosują za wyprawą trekkingową, nartami czy wspinaczką. Inni wybiorą raczej zagadki umysłowe, bo w każdej firmie znajdą się tacy, którzy wolą ruszać głową niż nogami. Dla nich event firmowy może być ciekawy, pod warunkiem, że zaproponujemy im gry miejskie czy scenariuszowe. Część zespołu zdecyduje się na gry planszowe, quizy czy kalambury, warsztaty DIY lub imprezy tematyczne. Wielu doceni możliwość udziału w warsztatach, podczas których można rozwinąć – lub dopiero odkryć - swe talenty muzyczne, aktorskie, malarskie czy taneczne. Z kolei grupa pracowników wrażliwa na los innych istot może wybrać zajęcia wpisujące się w społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR), na przykład sprzątanie lasów, sadzenie drzew czy budowanie schronień dla bezdomnych zwierząt i budek lęgowych dla ptaków. Inni pracownicy, by dobrze funkcjonować, potrzebują od czasu do czasu adrenaliny i ci zapewne zagłosują za atrakcjami typu downhill, wyprawa survivalowa, rafting, skok na bungee czy zorbing.
Wymienione wyżej atrakcje na pewno nie są przeznaczone dla każdego. Na szczęście istnieją też takie, które sprawdzą się zawsze i wszędzie. Jako pewnik podczas imprez firmowych można obstawiać różnego rodzaju warsztaty kulinarne, najlepiej ze znanym szefem kuchni, a także warsztaty sommelierskie w regionalnej winnicy. Podobnie bankiety albo pikniki firmowe to sprawdzone atrakcje na firmowe eventy.
Według statystyk, gry team buildingowe i wyjazdy integracyjne wybiera 62% pracodawców jako atrakcje na imprezy firmowe. Z czego wśród gier team buildingowych prym wiodą decyzyjne gry zespołowe (35%), ćwiczenia oparte na sportach, także tych ekstremalnych pojawiają się w 21% przypadkach, a aktywności wymagające kreatywności i artystycznego zacięcia realizowane są podczas 12% imprez firmowych.
Jakiej atrakcji byśmy nie wybrali, podczas imprezy firmowej wszyscy jej uczestnicy powinni oderwać się od codziennych, monotonnych obowiązków. Jednak trzeba uważać, by poszukiwanie nowych, zaskakujących atrakcji nie zwiodło nas na manowce! Czasem lepiej pozostać przy sprawdzonych wzorcach niż ryzykować rozczarowanie i niezadowolenie grupy.
Zapraszamy do skorzystania z usług naszej agencji eventowej Commplace.pl! Jesteśmy profesjonalistami w organizowaniu wszelkiego rodzaju wydarzeń, od małych spotkań biznesowych po duże konferencje. Zawsze dostosujemy się do Państwa potrzeb i budżetu.
https://commplace.pl/agencja-eventowa/
kontakt@commplace.pl
tel. 607 144 511