Wiadomości z Chorzowa

System Zarządzania Ruchem w Chorzowie budzi wątpliwości kierowców. Jak się sprawdza?

  • Dodano: 2020-03-03 15:30

Od grudnia ubiegłego roku komunikacją miejską w Chorzowie steruje System Zarządzania Ruchem. System, który ma sprawić, że przez nasze miasto będzie można przejechać szybciej i bezpieczniej. Jednak po pierwszych tygodniach funkcjonowania systemu większość opinii na jego temat jest... negatywnych.  

Chorzowski ITS krytykują kierowcy


System Zarządzania Ruchem ma optymalizować sterowanie komunikacją, ale wśród kierowców z Chorzowa jego działanie wzbudza wiele wątpliwości. Wystarczy chociażby przeczytać komentarze, które pojawiły się pod jednym z naszych artykułów na temat ITS.

- Szczerze mówiąc to działa to fatalnie. Skrzyżowania Krzyżowa/Katowicka. Korek kilometr w dwie strony. Wyjazd ze Stabika praktycznie niemożliwy. Skrzyżowanie 3 Maja/Katowicka korek już od Floriańskiej. Tam nie wiedzieć czemu dla pieszych zielone światło 1 min. dla samochodów 15 sek – napisał jeden z komentujących.

- Jakby ITS był inteligentny, to przy odpowiednio niskim natężeniu ruchu wyłączałby sygnalizację świetlną znacznie zmniejszając czas czekania na skrzyżowaniach – dodał kolejny internauta.

Wśród wielu komentarzy krytykujących działanie System Zarządzania Ruchem pojawił się... tylko jeden pozytywny.

- Ja osobiście uważam że system jest super. Są miejsca gdzie widać jego brak. Wiadomo, że musi się nauczyć miasta, ale już jest dużo lepiej niż było jeszcze niedawno. Fajna sprawa ten system. Gratulacje za pomysł – czytamy w komentarzu.

System Zarządzania Ruchem działa zbyt krótko, by poprawić sytuację na drogach

O wnioski z działania tego systemu, w interpelacji do prezydenta Chorzowa, pytał także miejski radny Wojciech Ahnert. 


- Pełna parametryzacja systemu dokonuje się na bieżąco na podstawie zbieranych przez kamery ANPR oraz pętle indukcyjne informacji o natężeniach ruchu (...) Prowadzone są również intensywne działania operatorów Centrum Nadzoru Ruchu w celu dostosowania pracy poszczególnych sygnalizacji do oczekiwań uczestników ruchu – nie zawsze zbieżnych z optymalizowaniem ruchu przez system – czytamy w odpowiedzi Marcina Michalika, zastępcy prezydenta Chorzowa

Wiceprezydent Michalik dodał, że system działa zbyt krótko, by stworzyć pełny model komunikacyjny miasta, ale dokonano wielu czynności poprawiających warunki ruchu w mieście, w tym m.in.:

  • upłynniono przejazd w ciągu ul. Katowickiej w zależności od pory dnia i kierunku o większym natężeniu ruchu
  • wydłużono zielone światło dla pojazdów wyjeżdżających z ulic Nowej i Stabika w zależności od pory dnia
  • skoordynowano ciąg ul. Dąbrowskiego
  • wprowadzono koordynację w ciągu ul. Batorego w godzinach szczytu porannego i popołudniowego
  • po przeanalizowaniu danych z punktów pomiarowych zmieniono hierarchię sterowania na wielu skrzyżowaniach
  • dostarczono informacje z monitoringu dla policji w wielu sprawach związanych z przestępczością i wykroczeniami w ruchu drogowym

System Zarządzania Ruchem miał także wprowadzić priorytet dla komunikacji publicznej, co w praktyce oznacza, że spóźnione autobusy czy tramwaje powinny mieć pierwszeństwo na skrzyżowaniach. Na ten temat wiceprezydent Michalik nie podał żadnych danych. 

Komentarze (20)    dodaj »

  • Sk

    Osobiście nie widzę żadnej znaczącej różnicy. Wjeżdżam na puste skrzyżowanie czerwone światło no i czekam jak zwykle na zmianę światła.

  • tom

    Od momentu zamknięcia 3-maja jakoś lepiej się jedzie z Katowic do Bytomia normalnie korek był już przed estakadą w godzinach szczytu teraz jakoś idzie.Do tego natychmiast powinno się zlikwidować wyjazd z Metalowców na skrajny pas do skrętu w ulicę 3-go Maja jest to cholernie niebezpieczny wyjazd i wiele aut już tam zakończyło swój żywot

  • Artur

    To taki kolejny pomysl jak rondo na kosciuszki, no ale cos trzeba robić, niewazne czy dobrze czy nie, bo jak sie nic nie robi to sie ludzie pytaja po co komu ten urzad ;) mzuim mial problem przeanalizowac czy w/w rondo to dobra inwestycja, to nie spodziewajmy sie ze system przez nich konfigurowany bedzie dzialac dobrze

  • Hfg

    A kierowcy i tak nie stają na linii zatrzymania, potem auta z dwumetrowymi odstępami, no i czujki nie wiedzą ile aut stoi na czerwonym, stabika i krzyżowa to dramat, ale jakaś poprawa jest, najgorzej jak auto jadące z Katowic skręca w krzyżową i następnie chce w lewo w kalidego a tam zonk k bo stoją auta na skrzyżowaniu (!!!) I skręcający z Katowic stoją zapala się zielone na krzyżowej ale nie ma jak jechyna Bytom, codziennie są tam takie jaja, raz przejechało 1 auto na wprost na Maciejowice i koniec stoimy na czerwonym

  • Sss

    A co mam na zderzaku siedzieć a w razie wuuu nie ominie poprzedajacego samochodu np zepsucia itp

  • Marcinmarcin

    W.g. Mnie ten system to porażka, zamiast tego lepiej było zainwestować w inteligentne przeejscia dla pieszych, takie jak na czempiela

  • Adam

    System Zarządzania ruchem to fikcja wydane pieniądze przez MZUiM niepotrzebnie.Pytanie kto na tym zarobił bo na pewno bez korzyści dla mieszkańców korki większe niż były! Jadąc do pracy autobusem z Krzyżowej stoję w korku większym niż przed tą fikcja rozładowania ruchu.Osoby odpowiedzialne za realizację inwestycji powinny zostać rozliczone przez Prezydenta.

  • Codziennie nawet w soboty

    A może redaktor lub ktoś z Chorzowa pojedzie Dąbrowskiego z Batorego na rynek około 4 50 Hajducka zielone i pusta a nawet autobusy na Dąbrowskiego czekać muszą

  • Mieszkaniec

    Światła Al. Bojowników że średnicówka - aby przejść na drugą stronę przy Bodzio to 4 cykle świetlne, pierwszy na wysepkę przez prawoskręt w kierunku Gliwic, drugi przez Bojowników ale bez torów tramwajowych, bo to 3 cykl, czwarty to już bez przycisku zjazd z DTS przy Bodzio. Zdążą się stać 9 min. Zgroza, wszyscy idą na czerwonym świetle.

  • Szkaj

    To jest kolejna wydana miejska kasa na nie wiadomo co. Chorzów to jest jakaś mekkka inowacji transportowych, albo po prostu jakiś wysoki urzędnik ma powiazania w takiej spółce. Byly ti inwestycje za miejskie i unijne pieniądze, które po roku czy dwoch latach były wylaczane lub zmieniane. Mamy w niektorych miejscach nowe oswietlenie dzieki temat, ktore jest za ciemne, mamy ronda, ktore dostalu sygnalizacje i sygnalizacje co zostały usunięte. Do tego zielone fale i nie wiem co jeszcze

  • Mirek

    Jeżeli chodzi o inwestycje i ciemne ulice z oprawami LED można doskonały przykład podać ul Armi Krajowej. Pytanie kto zatwierdził projekt i kto dokonał pomiarów natężenia. Ciemno jak na wsi a nowe oświetlenie kolejna nieudana inwestycja podobnie jak teraz ITCS tyle milionów złotych!!!

  • Lol

    Szczególnie jak jadę 632 w kierunku Katowic z dworca PKP Chorzów w stronę estakady 3min na czerwonym światle bus stoi, a nic nie jedzie. Zelone na rynku jak ludzie wchodzą do busa a jak autobus rusza to czerwone i stoi, Brawo komunikacja ostatnia.

  • Gienek

    Moje obserwacje, na Dąbrowskiego lepiej, na wjeździe od strony Bytomia (koło tesco) do skrzyżowania z 3go mają, duuużo lepiej. Skrzyżowania koło Stadionu i koło Teatru rozrywki wymagają poprawy. Myślę jednak ze system rozwinie skrzydła po zakończeniu remontu na 3go maja, chociaż pewnie będzie musiał się tej ulicy na nowo nauczyć.

  • GregC

    Pan zastępca prezydenta, który chwali się, że system poprawił przejazd ul. Katowicka chyba nigdy nią nie jechał miedzy 6.40 a 8.40!Poza tym system na wysokości wjazdu do Chorzowa od str Tesco pokazuje śmieszne i nierealne czasy dojazdu do DTŚ i Katowic....

  • Antytalent

    Polacy zazwyczaj krytykują, system działa dobrze, tak trzymać

  • Mieszkaniec

    Jest swietny tylko akurat krytyka pochodzi od kierowcow niecierpliwych lub malo pamietliwych jak drudzy stali w korkach nalezy zwrócić uwage ze krytykowac to uwielbia prawie kazdy a chwalic malo kto taka jest nasza tendencja Polakow Pozdrawiam

  • Janusz

    Na Dąbrowskiego korki, których wcześniej nie było. Cos nie teges...

  • Kt

    Korki na Dąbrowskiego zawsze były

  • Pytam

    No to po co wydano miliony?

  • Bobek

    Najlepszy moment to jest jak wszyscy mają czerwone światło i wszystko stoi

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojChorzow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również