Chorzów - portal miejski mojChorzow.pl

Wiadomości z Chorzowa

​​​​​​​Jak zwiększyć widoczność domeny w wyszukiwarce Google?

  • Dodano: 2019-05-22 07:15, aktualizacja: 2019-05-28 08:53

Od pewnego czasu Google stosuje nowe metody oceny stron www. Związane jest z wprowadzeniem dokumentu i poprawek do algorytmu wyszukiwania o nazwie Mobile first index. Rosnącą liczbą wyszukiwań pochodząca z urządzeń mobilnych wymusza zmiany algorytmu wyszukiwania.

 

Jak wykorzystać nową sytuację?
Niesie to ze sobą nowe perspektywy. Użytkownicy urządzeń mobilnych operując w terenie, mogą być skutecznie lokalizowani. Daje to firmom możliwość przechwycenia klientów, wybaczcie kolokwializm, wprost z ulicy w najbliższej okolicy. Reakcja na pojawiające się obiekty, dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu na smartfony, może zachodzić w czasie rzeczywistym. Pozycjonowanie w Google lokalne daje kolosalne możliwości. Decyzje klientów biorących udział w zakupach pod wpływem impulsu przekładają się na wysoką marżowość oferowanych usług i towarów. W procesie przygotowania finału transakcji pomóc mogą dwa działania strategicznie się zazębiające. Najważniejsza w tym wszystkim jest optymalizacja i geolokalizacja.

Geolokalizacja, czym jest i jak ją usprawnić?
Związana jest z pozycjonowaniem serwisu. Promocja ogranicza się jednak do wybranego rejonu. Zasięg podyktowany jest możliwościami firmy. Jednak o tym za chwilę.

Najpopularniejsza wyszukiwarka zbiera informacje na temat użytkowników i udostępnia je zebrane jako narzędzie w panelu. Pod wpływem geolokalizacji wyniki wyszukiwania w różnych miejscach kraju różnią się znacznie.

Jak poprawić lokalne SEO?
Należy zogniskować wysiłki na keywords. Słowa kluczowe, oprócz charakterystyki branży muszą być związane z obszarem, na którym operuje firma. Dodatkowo nazwa lokalna powinna wystąpić w tytułach strony głównej i podstron zamieszczonych w tagach title w sekcji head, szablonu HTML.

 

Jako - nazwa lokalna - dopuszcza się stosowanie nazw krain geograficzno-historycznych, województw i miast. W wypadku dużych aglomeracji dla stron o profilu usługowym związanym ze świadczeniem usług stacjonarnie stosuje się nawet nazwy dzielnic.
 

Zasięg terytorialny powinien być suwerenną decyzją zarządzającego i powinien brać pod uwagę profil usług lub towarów, a także opłacalność przedsięwzięcia pod kątem dojazdów.

Pierwsze działania
Początek prac osadzony jest w zasobach serwisu. Optymalizację należy rozpocząć od modyfikacji już wspomnianej sekcji head. Oprócz tagu title należy przyjrzeć się tagowi description. Jego zawartość wyświetlana jest przez przeglądarkę. Wypada umieścić tam adekwatna treść, która będzie zachęcać rzeczowością danych do odwiedzenia serwisu. W wypadku pustego tagu browser umieszcza tam treść pobraną z tekstu zamieszczonego na stronie. Robi to samowładnie i nie zawsze trafnie. Nie warto pozostawiać przypadkowi spraw pierwszego kontaktu z klientem. Od niedawna długość opisów została ponownie skrócona w związku z wejściem wcześniej wspomnianego indeksu promującego mobilność i wynosi do 160 znaków. Niestety ostatnie słowo co do treści wyświetlanej na stronie i tak ma przeglądarka, która ocenia korelacje wpisu z zawartością strony. Tym ważniejsza staje się sprawa dopracowania szczegółów, by osiągnąć zamierzony efekt.



Optymalizacja nagłówków powinna być podporządkowana orientacji na lokalizację. Nazwa lokalna musi się znajdować w nagłówku zasadniczym i którymś z podrzędnych.

Dane teleadresowe są najważniejszą koordynatą w geolokalizacji. Muszą być spójne i takie same we wszystkich miejscach serwisu, gdzie występują. Jeżeli przedsiębiorstwo w strukturze firmy posiada oddziały, każdy musi mieć oddzielną podstronę i aktualne dane teleadresowe.

 

W związku z tym należy zadbać także o koordynację wszystkich danych związanych z kontaktem w zasobach zewnętrznych. Z katalogów branżowych często prowadzą linki zainstalowane jako kotwice w numerach telefonów lub nazwach ulic.

Jak wygląda pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie, czyli link building. Oznacza tworzenie sieci połączeń w formie odnośników powiązanych z docelową domeną.

 

Właściwym miejscem na zdobywanie linków są media społecznościowe. W kręgu znajomych z polecenia i pocztą pantoflową informacja ma moc zwielokrotnioną. Przychylne słowo kogoś bliskiego jest warte krocie, nawet jeśli eksperci w dziedzinie uważają inaczej. Social media pozwalają kreować opinie w sposób wręcz masowy.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.