Wiadomości z Chorzowa

Kalendarze listkowe - oto cechy, jakie powinien spełniać dobry projekt

  • Dodano: 2020-10-23 08:00, aktualizacja: 2020-10-23 08:10

Sposób promocji Twojej firmy ma duże znaczenie dla liczby pozyskania nowych klientów. Skuteczna reklama usług nie musi jednak wymagać dużych nakładów finansowych ani planowania rozbudowanej strategii marketingowej. Równie dobrze poradzą sobie z tym zadaniem proste formy promocji takie, jak kalendarze listkowe. Jak je zaprojektować, aby spełniły swoją funkcję i były atrakcyjne dla odbiorcy? Podpowiadamy!

Kalendarze listkowe – co to jest?

To niewielkie arkusze wykonane z tektury, które mogą pełnić funkcję wizytówki. Na jednej stronie widnieje roczne kalendarium, a druga strona przeznaczona jest do naniesienia własnego nadruku. Ze względu na niewielkie rozmiary, kalendarz listkowy bez problemu zmieści się w portfelu lub notesie. Stanowi więc atrakcyjny nośnik reklamy, z którego można korzystać na co dzień. Takich gadżetów możesz używać zamiast tradycyjnej wizytówki, aby zdobyć nowe kontakty biznesowe.

Kalendarze listkowe online

Realizacją zamówień na akcesoria reklamowe dla firm zajmują się specjalizujące w tym drukarnie. Jedną z nich jest firma OpenPrint, w której możesz zlecić wydruk kalendarza z własnym projektem. Aby to zrobić, musisz jedynie wgrać plik z opracowaniem graficznym, które ma zostać nadrukowane na kalendarzyku reklamowym. Ważne jest to, że cały proces odbywa się w środowisku internetowym. Oznacza to, że zarówno projekt, jak i realizację kalendarzy listkowych online zrealizujesz bez wychodzenia z domu. O czym pamiętać podczas ich projektowania?

Rozmieszczenie elementów graficznych

Kalendarz listkowy

Podczas opracowywania projektu musisz pamiętać, aby był on czytelny. Obszar wydruku kalendarza jest bardzo ograniczony, dlatego nie możesz przesadzać z nadmiarem elementów. Wystarczy, że umieścisz na nim nazwę i logo swojej firmy wraz z najważniejszymi danym kontaktowymi. Zwróć uwagę również na to, aby tekst miał wielkość możliwą do odczytania, a logo było jak najbardziej wyeksponowane.


 

Zadbaj o kolorystykę


 

Kalendarzyk reklamowy powinien jak najbardziej kojarzyć się z Twoją firmą. Warto więc zadbać o to, aby był utrzymany w kolorach zgodnych z identyfikacją wizualną Twojej marki. Unikaj jednak zbyt jaskrawych barw oraz chaotycznego połączenia kolorów. Może to sprawić, że najważniejsze elementy przestaną być czytelne lub zgubią się na ciemnym tle. Pamiętaj, że kalendarz listkowy ma pełnić głównie funkcję wizytówki, która ma prezentować informacje w przejrzystej formie.

Zoptymalizuj format

Na stronie drukarni masz do wyboru opcje, za pomocą których dostosujesz wygląd kalendarza reklamowego. Możesz zdecydować, czy ma być zabezpieczony folią z efektem połysku lub matu. Ponadto musisz określić, czy kształt narożników ma być okrągły, czy prostokątny. Te parametry warto ustawić wcześniej, gdyż mogą Ci pomóc w opracowaniu projektu graficznego i dopasowaniu go do pola nadruku. Masz także możliwość określenia indywidualnej specyfikacji i zlecenia realizacji nakładu na specjalne zamówienie

Gotowe kalendarze online

Jeżeli nie masz pomysłu, w jaki sposób zaprojektować kalendarz listkowy, możesz to zadanie zlecić profesjonalistom. W drukarni pracuje zespół grafików, którzy zajmą się opracowaniem warstwy wizualnej gadżetu. Wystarczy, że przekażesz mu swoje pomysły lub wyślesz materiały, które mają zostać uwzględnione w projekcie. Takie rozwiązane jest najbezpieczniejsze, gdyż zyskujesz pewność, że wydruk kalendarza będzie odpowiednio zoptymalizowany. Nie ryzykujesz także, że efekt będzie nieestetyczny lub niedostosowany do pełnienia funkcji reklamowej.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.