Trudno wyobrazić sobie obecnie jakąkolwiek działalność bez funkcjonowania w sieci – adresu e-mail czy strony www. Samo założenie adresu internetowego jednak nie wystarczy – musimy jeszcze zadbać o kilka szczegółów.
Czego potrzebujemy do założenia strony internetowej?
Na stronę internetową składają się trzy rzeczy: serwer, domena i treść. Serwer można mieć własny, w domu lub siedzibie firmy, lub wynajęty – często można wynająć serwer od tej samej firmy, u której mamy zarejestrowaną domenę. Trzecim kluczowym składnikiem jest treść, a tu sprawa jst o wiele bardziej skomplikowana. Nie wystarczy bowiem skopiować tekst i umieścić na kolorowym tle – współcześni internauci są o wiele bardziej wymagający, a źle zaprojektowana strona internetowa może się wolno ładować, być niewygodna w użytkowaniu lub zniechęcić odbiorcę do czytania, a być może – korzystania z naszych usług. Dlatego tworzeniem stron internetowych zajmują się specjaliści – graficy, informatycy i copywriterzy, którzy dbają o odpowiedni wygląd i łatwość obsługi naszej strony.
Jaka powinna być strona?
Strona powinna być przede wszystkim responsywna, czyli sprawnie reagować na wprowadzane polecenia (powiększanie, klikanie itp.) oraz przejrzysta; oprócz tego ważne jest jej pozycjonowanie, czyli łatwość znalezienia w popularnych wyszukiwarkach internetowych. Istnieje wiele sposobów na ułatwienie wyszukiwarkom indeksowania witryny – przy tworzeniu stron internetowych zwykle zwraca się też uwagę na linkowanie, czyli odnośniki do danej strony oraz słowa kluczowe, czyli frazy często wpisywane w wyszukiwarki przez internautów. Tworzeniem stron internetowych często zajmują się zespoły złożone z grafików i informatyków, np. takie jak ten: https://netstyle.pl/oferta/strony-internetowe Taka współpraca pozwala stworzyć zarówno piękną, jak i dobrze działającą stronę.
Komu zlecić stworzenie strony internetowej?
Wiele zależy od tego, jaki mamy budżet, jaką konkurencję i jaka jest funkcja strony. Przy działalności stacjonarnej strona internetowa często jest tylko dodatkiem, jednak jeżeli chcemy prowadzić działalność głównie w sieci, np. sprzedaż, to dobra strona jest jak lokal naszej firmy – musi być łatwa do znalezienia i schludna. Poza tym, choć żadna strona nie znajdzie się na szczycie listy wyników w wyszukiwarce od razu, to można ten proces przyspieszyć. Lepiej więc zatrudnić dobrych fachowców, bo pozorna oszczędność może przełożyć się na wyższe koszty późniejszego pozycjonowania