Program edukacji finansowej “CHA-CHING” po raz pierwszy na Śląsku

Czas czytania: 4 min.

Jak wynika z badań Prudential Family Index co drugi rodzic w Polsce nie wypłaca dzieciom w wieku szkolnym kieszonkowego, natomiast 61% osób dających kieszonkowe, nie łączy tego z nauką zarabiania pieniędzy. Aby pokazać rodzicom i opiekunom, jak można rozmawiać z dziećmi o pieniądzach, już w najbliższy weekend, 15-16 sierpnia na terenie Parku Śląskiego przy ,,kapeluszu”, po raz pierwszy w Chorzowie i na Śląsku, będzie można zapoznać się z programem edukacji finansowej „Cha-Ching”.


W punkcie „Cha-Ching” w godzinach od 10 do 17 przewidziano zajęcia edukacyjne dla najmłodszych. Dziećmi zajmą się wykwalifikowani animatorzy, którzy poprzez zabawę wprowadzą dzieci w świat finansów. Będzie to również szansa na spotkanie z bohaterami „Cha-Ching”. Dodatkową atrakcją będzie malowanie twarzy dzieci, a uczestnicy zajęć będą mogli otrzymać gadżety programu „Cha-Ching”. Dla rodziców przewidziano możliwość uzyskania porad od wykwalifikowanych konsultantów.

Program edukacji finansowej „Cha-Ching” został przygotowany przez towarzystwo ubezpieczeń Prudential z myślą o kształtowaniu właściwych postaw wobec korzystania z pieniędzy wśród dzieci w wieku 6-12 lat. Edukacja w jego ramach odbywa się z wykorzystaniem animowanych postaci z zespołu „Cha-Ching”, które w krótkich filmach, przeżywając przygody i rozwiązując problemy, uczą dzieci, jak mądrze dysponować finansami. Każda z nich uosabia jedną z czterech funkcji pieniądza, będących jednocześnie filarami „Cha-Ching”: zarabianie, oszczędzanie, wydawanie i pomaganie. Istotą programu jest nauka poprzez zabawę, dlatego filmy mają formę krótkich, muzycznych kreskówek, a wszystkie elementy wizualne programu są utrzymane w lubianej przez dzieci tonacji kolorystycznej.

Według dr Aleksandry Piotrowskiej, psycholog dziecięcej i Przewodniczącej Rady Naukowej Programu Edukacji Finansowej Dzieci „Cha-Ching” w Polsce, poznanie wartości pieniądza ma duże znaczenie już na wczesnym etapie życia, ponieważ uczy odpowiedzialności i szacunku do posiadanych rzeczy.

Możliwość dysponowania własnymi pieniędzmi najlepiej wprowadza dziecko w świat finansów. Podstawową, niewysoką kwotę dziecku należy po prostu wypłacać. Otrzymanie dodatkowych funduszy powinno się wiązać z pewnym wysiłkiem, z koniecznością włożenia starań i pracy. Dzięki temu dziecko zrozumie, że pieniądze nie biorą się znikąd i mądrzej je wyda – mówi dr Piotrowska.


Tymczasem, jak wynika z badań zawartych w raporcie „Prudential Family Index. Część 1: dzieci”, blisko 80% rodziców ocenia, że ich dzieciom zdarza się wydawać pieniądze w sposób nierozsądny. Niemal połowa dzieci przeznacza swoje kieszonkowe na słodycze. Oznacza to, że już od najmłodszych lat dzieci uczą się wydawania pieniędzy na rzeczy nietrwałe, przynoszące chwilową przyjemność.


Jak chyba większość rodziców, borykam się z problemem nadmiernego konsumpcjonizmu ze strony swojego syna. Dzieci nie rozumieją wartości pieniędzy – nie wiedzą, ile wysiłku trzeba włożyć w to, by je zdobyć oraz jak mądrze je wydawać. Na własnym przykładzie przekonałam się, jak ciężko jest im wytłumaczyć, że np. zabawka jest za droga i niewarta swojej ceny. Program „Cha-Ching” może w znaczący sposób pomóc nam w nauczeniu dzieci świadomego podejścia do finansów – powiedziała Daria Widawska, znana polska aktorka i ambasadorka programu.

Więcej informacji o wydarzeniu: www.cha-ching.pl.
 

Sylwia Machowska
Źródło: Park Śląski

Dodaj komentarz

Błąd:

Wynik:
Opinia została pomyślnie dodana.
Po przeprowadzeniu weryfikacji, jej treść zostanie udostępniona publicznie.

Trwa wysyłanie komentarza ...

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść.

* pola obowiązkowe