Ruch Chorzów przedstawił nowatorskie rozwiązanie, które ma poprawić sytuację finansową klubu - to aplikacja, dzięki której kibice mogą zostać sponsorami Niebieskich. Nie wydają jednak na to ani grosza... wystarczy, że będą robić zakupy.
Potencjał finansowy kibiców Ruchu Chorzów to ponad 2,7 mld złotych
Aplikacja Ruchu Chorzów składa się z wielu modułów takich jak: aktualności, galerie, wideo, terminarz czy relacje meczowe. Jednak najważniejszą i najbardziej innowacyjną częścią tej aplikacji jest moduł finansowy, dzięki któremu kibice mogą wspierać klub. Wystarczy, że będą robić zakupy, a procent od transakcji trafi na klubowe konto.
- Jeszcze nigdy w stuletniej historii naszego klubu kibice nie mieli takiego wpływu na jego funkcjonowanie. Ta aplikacja pozwala nam wejść na kolejny poziom. Możemy mieć wpływ na budżet naszego klubu poprzez proste czynności, takie jak płacenie za zakupy czy usługi. Możemy wspierać nasz klub i oczywiście będziemy to robić – zapewniał Marcin Stokłosa, przedstawiciel kibiców w Radzie Nadzorczej Ruchu Chorzów.
Działacze Niebieskich szacują, że klub ma co najmniej 200 tys. sympatyków, a każdy z nich przeznacza 1137 złotych miesięcznie na konsumpcję, co w ciągu roku daje ponad 2,7 mld złotych.
Jak działa aplikacja Ruchu Chorzów?
Finansowy moduł aplikacji Ruch Chorzów działa we współpracy z partnerami. Klub stworzył już sieć lokalnych punktów partnerskich, która będzie się stale rozrastać. Żeby wspierać klub poprzez codzienne zakupy wystarczy w aplikacji zgłosić numer karty płatniczej. Gdy taka karta zostanie użyta, to część z transakcji trafi na konto Niebieskich. Aplikacja wyszuka także punkty partnerskie, które znajdują się w pobliżu.
- Jest czas odbudowy, najtrudniejszy moment w historii Ruchu, musimy to wszyscy razem na barki wziąć i dźwignąć. Ta aplikacja w jakimś stopniu pozwoli nam odbudować klub. Zachęcam do współpracy wszystkie pozostałe firmy - mówił Seweryn Siemianowski, prezes Ruchu Chorzów.
Każdy punkt partnerski dobrowolnie deklaruje, jakim procentem od transakcji podzieli się z klubem. Ruch Chorzów w ramach współpracy zapewnia promocję punktu wśród kibiców, a według badań 62 procent osób jest gotowych zmienić sklep, jeśli dana placówka wspiera ukochaną drużynę.
Kibice Ruchu Chorzów mogą wspierać klub poprzez zakupy w internecie
Kibice Niebieskich mogą także wspierać swój klub poprzez zakupy w internecie. W tym przypadku nie jest konieczne zgłaszanie karty płatniczej, wystarczy jedynie wejście na stronę wybranego sklepu z pozycji aplikacji. Wśród internetowych partnerów Ruchu znalazło się ponad 1000 sklepów. Wśród nich znajdziemy takie marki jak Adidas, AliExpress, Allegro, Avon, Booking.com, Castorama, CCC, Empik, Groupon, Leroy Merlin, Neonet, New Balance, Pyszne.pl, RTV Euro AGD, Sephora, SuperPharm i wiele innych, które również dzielą się częścią przychodów z transakcji dokonanych przez kibiców Ruchu. Klub nawiązał także współpracę z Tesco oraz BP, gdzie korzystając z kart przedpłaconych również można finansowo wspierać Niebieskich.
Użytkownik aplikacji może sprawdzić jaką kwotą wsparł Ruch Chorzów
Każdy użytkownik przed rozpoczęciem zakupów otrzymuje informację, jaki procent od dokonanej transakcji w danym sklepie trafi na konto Ruchu. Może również na swoim koncie sprawdzić ilu dokonał transakcji, na jakie kwoty i ile pieniędzy dzięki temu wpłynęło na konto klubu. W każdej chwili można w aplikacji sprawdzić na co aktualnie zbierane są środki, jaki jest stan zbiórki i ile dni pozostało do jej zakończenie. Pierwszy cel to 5 tys. złotych na remont szatni.
Dzięki aplikacji kibice Ruchu Chorzów będą mieli kontakt z drużyną
Aplikacja posiada także funkcję „Niebieski Facebook”, gdzie każdy może publikować zdjęcia czy dzielić się swoimi opiniami. Będą też mogli utrzymywać kontakt z klubem i drużyną.
- Świętej pamięci trener Jerzy Wyrobek mówił, że w prostocie tkwi siła, a pomysł z tą aplikacją był bardzo prosty i wyjątkowo trafiony. Mieliśmy już okazję z niej korzystać i w szatni jest bardzo dobrze odbierana, właśnie dzięki swojej prostocie. Nikt nie będzie miał z nią problemów i będzie się mógł cieszyć kontaktem z nami, a będziemy tam wrzucać ciekawe smaczki z szatni, których na inne portale byśmy nie wrzucili – podkreślał Tomasz Foszmańczyk, kapitan Ruchu Chorzów.
W aplikacji działa również centrum aukcyjne, a pierwsza licytacja jest wyjątkowa – to dzień spędzony z drużyną Ruchu Chorzów na zgrupowaniu w Kamieniu. Zwycięzca weźmie udział w treningach, zje wspólny posiłek z piłkarzami i zatroszczy się o niego klubowy masażysta.
Aplikację Ruchu Chorzów można pobrać z Google Play i App Store.