Jeśli chcemy skutecznie wspomagać naszych klientów w ich konsumenckich wyborach, powinniśmy postawić na jak najdokładniejsze zaprezentowanie naszych produktów i wygodne poruszanie się po naszej stronie internetowej. Dlatego, żeby ułatwić klientowi odnalezienie się w naszej bogatej ofercie, powinniśmy pogrupować poszczególne produkty w nadrzędne kategorie. A skoro mamy kategorie, to potrzebujemy też rzeczowych i zgrabnych opisów kategorii.
Dzięki nim, nasi klienci będą dobrze zorientowani w naszym asortymencie, chętniej będą korzystać z uporządkowanej strony internetowej, a co za tym idzie, również chętniej korzystać z naszych usług. Porządek i jasno określone zasady stanowią przecież fundament w budowaniu zaufania klientów do każdej solidnej marki.
Jak powinny wyglądać opisy kategorii?
Opisy kategorii powinny zawierać podstawowe informacje o danej grupie oferowanych przez nas produktów. Można zawrzeć w nich skrócony opis naszych usług, żeby klienci mogli szybciej dotrzeć do interesującego ich produktu. Dzięki temu zyskujemy zadowolenie odbiorców, a także nadajemy naszej witrynie profesjonalny charakter i wizualnie bardziej estetyczny wygląd.
Przykładowo, jeśli prowadzimy sieć restauracji i chcemy, żeby nasi klienci mogli zobaczyć fotografie i poczytać o każdym z naszych lokali, możemy zawrzeć ogólne informacje na temat prowadzonych restauracji w opisie kategorii, a poniżej wyszczególnić poszczególne miasta Polski, w których są usytuowane: Katowice, Poznań, Opole, Wrocław. Po kliknięciu w poszczególne kategorie odwiedzającym stronę wyświetlą się dokładne adresy, mapy i zdjęcia. Zobacz koniecznie - copywriter Katowice.
Ponadto, jeśli w opisach kategorii zostaną użyte odpowiednie frazy i słowa kluczowe, a ważniejsze partie tekstu zostaną odpowiednio wyróżnione, z pewnością zwiększy się również pozycja naszej strony w wyszukiwarce internetowej. Dzięki temu potencjalni klienci będą mogli nas dużo łatwiej znaleźć spośród setek konkurencyjnych ofert.
A temu mogą sprostać copywriterzy doświadczeni w pisaniu tekstów według zasad SEO.
Dobry opis kategorii powinien być przede wszystkim także poprawny językowo, przejrzysty i napisany zwięzłym przystępnym językiem. Musi być łatwy w odbiorze i zachęcający do kliknięcia w poszczególne produkty. W tym celu copywriterzy posługują się perswazyjnym językiem korzyści, który pozytywnie oddziałuje na odbiorcę i skłania go do zrobienia u nas zakupów. Nie należy zapominać również o właściwym układzie graficznym – w cenie są wszelkiego rodzaju zabiegi formatowania, tj.:
-
wypunktowanie, ułatwiające szybką lekturę;
-
pogrubienie poszczególnych kategorii;
-
częste stosowanie akapitów;
-
orientacyjne śródtytuły.
Dobry opis kategorii pozytywnie wpłynie na Twoje wyniki!
Dlatego jeśli chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie, podnieść prestiż swojej firmy oraz w rezultacie cieszyć się coraz lepszymi wynikami sprzedaży, zalecamy skorzystanie z usług profesjonalnych doświadczonych copywriterów, którzy za sprawą solidnych i zręcznych opisów kategorii usprawnią funkcjonowanie Twojej strony. Sprawdź także opisy produktów dla sklepów internetowych.