Wiadomości z Chorzowa

Pozycjonowanie dla początkujących – krótki przewodnik po SEO

  • Dodano: 2022-08-10 13:00

Pozycjonowanie stron internetowych to niełatwa sztuka. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest zagadnieniem, które spędza sen z powiek wielu współczesnym przedsiębiorcom. Zastosowanie właściwych technik i obsługa specjalistycznych narzędzi to dość wymagające zadania, którym sprostać udaje się tylko najbardziej zaangażowanym twórcom. Istnieje jednak kilka uniwersalnych metod, za sprawą których nawet początkujące firmy mają szansę na sukces. Oto krótki przewodnik po SEO, dzięki któremu najważniejsze zasady pozycjonowania nie będą już żadną tajemnicą.

Czym jest pozycjonowanie?

Budowanie popularności marki w sieci to cel każdego współczesnego przedsiębiorcy. Efektywne pozycjonowanie jest natomiast narzędziem pozwalającym go osiągnąć. Strategia ta polega na zwiększaniu widoczności strony w wynikach wyszukiwania poprzez wykorzystanie różnorodnych technik optymalizacyjnych oraz narzędzi analitycznych. Z punktu widzenia początkujących twórców online wdrożenie skutecznych zabiegów marketingowych może wydawać się bardzo trudnym przedsięwzięciem. Skupiając się na podstawowych technikach SEO, osiągnięcie satysfakcjonujących wyników może znaleźć się jednak w zasięgu ręki każdego przedsiębiorcy.

Uniwersalne metody SEO, które zwiększą widoczność strony w Google

Podczas budowania rankingu SERP Google bierze pod uwagę ponad 200 różnych czynników, z czego większość nie jest znanych nawet najlepszym pozycjonerom. Uzyskanie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania jest więc niełatwym zadaniem. Dzięki niżej wymienionym technikom strategia SEO powinna jednak przynieść satysfakcjonujące wyniki, które umożliwią rozwój biznesu, szczególnie w pierwszych etapach jego działalności. Oto krótki poradnik SEO dla początkujących.

  • Przeprowadź dokładne badania słów kluczowych, aby pozyskać frazy najczęściej wyszukiwane przez docelowych odbiorców.
  • Stwórz wysokiej jakości treści, uwzględniając przy tym potrzeby i oczekiwania potencjalnych klientów.
  • Nie zapominaj o optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Zadbaj o strukturę metadanych oraz umieść kluczowe frazy w strategicznych miejscach w witrynie.
  • Popraw szybkość ładowania strony, usuwając zbędne pliki czy kompresując obrazy.
  • Stwórz zrozumiałą i czytelną strukturę zawartości. Podziel treść na akapity, dodaj wysokiej jakości obrazy i uprościć nawigację, aby poruszanie się po witrynie nie sprawiało najmniejszych problemów.
  • Zoptymalizuj stronę pod kątem urządzeń mobilnych. Osoby korzystające z telefonów komórkowych czy tabletów powinny mieć dostęp do tych samych funkcji, którymi posługują się użytkownicy komputerów stacjonarnych.
  • Zbuduj sieć wartościowych linków zwrotnych z witryn o wysokim autorytecie. Dzięki temu nie tylko przyciągniesz ruch do witryny, ale też pokażesz Google, że zasługuje ona na wysoką pozycję w rankingu.
  • Regularnie analizuj swoje wyniki. Monitorowanie uzyskiwanych efektów pozwala na wykrycie ewentualnych błędów oraz identyfikację obszarów, które nie wyróżniają się satysfakcjonującą skutecznością.

Czy samodzielne SEO ma sens?

Jak widać, pozycjonowanie stron internetowych nie należy do najłatwiejszych zadań. Nieustanne modyfikacje algorytmów wyszukiwarek i zmieniające się potrzeby odbiorców sprawiają, że osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania to sukces, który osiąga niewielu. Problem ten dotyczy w szczególności małych firm lub przedsiębiorstw promujących rozbudowane serwisy. Trudno bowiem wskazać strategię bardziej wymagającą niż pozycjonowanie sklepów internetowych. Z pomocą przychodzą jednak agencje marketingowe, takie jak Grupa iCEA. Poznańscy specjaliści mają na swoim koncie wiele sukcesów marek z niemal każdej branży. Mimo że samodzielna optymalizacja jest możliwa i nierzadko przynosi satysfakcjonujące wyniki, współpraca z ekspertami zapewnia rezultaty, jakie trudno byłoby uzyskać na własną rękę. Warto więc skorzystać z ich wsparcia.

Justyna RomańczykJustyna Romańczyk
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojChorzow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.