Trzy osoby, trzy sklepy i jeden wspólny pomysł na życie. Wojciech Maroszek, franczyzobiorca Żabki z Bierunia ma zaledwie 21 lat, ale już z powodzeniem rozwija swój biznes. Prowadzenie działalności pod zielonym szyldem stało się w jego rodzinie czymś więcej niż tylko pracą – to sposób na wspólne budowanie stabilnej przyszłości. Sklep Żabka prowadzi również jego starszy brat Natan w Lędzinach oraz jego narzeczona – Weronika, która również działa w Bieruniu.
Pomysł na biznes w rodzinie Maroszków zrodził się dzięki mamie, która jako pierwsza w rodzinie zdecydowała się na współpracę z siecią. Jej doświadczenie w handlu oraz pozytywne podejście do pracy zainspirowały synów do podążania tą samą drogą. Po powrocie z wojska starszy brat Natan otworzył sklep w Lędzinach dając początek rodzinnemu zaangażowaniu w biznes franczyzowy. W styczniu 2024 roku swój punkt uruchomił Wojciech, a zaledwie trzy miesiące później dołączyła do nich Weronika.
– W pierwszej chwili nie do końca wiedziałem, czy to coś dla mnie. Przejście z wojska do handlu to duża zmiana, ale kiedy zobaczyłem jak działa sklep prowadzony przez mamę i jaką pomoc oferuje sieć, zdecydowałem się spróbować. Dziś wiem, że to był dobry wybór – mówi Natan Maroszek, franczyzobiorca sklepu Żabka z Lędzin
Współpraca, zaangażowanie i wymiana doświadczeń
Choć każdy z nich zarządza innym sklepem, na co dzień tworzą zgrany zespół. Wspierają się w trudniejszych momentach, wymieniają doświadczeniami i wspólnie szukają nowych rozwiązań, które mogą usprawnić codzienną pracę. Dzięki temu, mimo prowadzenia osobnych placówek, działają jak jeden organizm.
– Model współpracy oferowany przez Żabkę jest uporządkowany, ale nie brakuje nam swobody w codziennym działaniu jako franczyzobiorcy. Jak trzeba, dzwonimy do siebie z bratem, czy Weroniką i doradzamy sobie. Czasem śmiejemy się, że nawet przy obiedzie rozmawiamy o sklepie. Ale taka już nasza codzienność – lubimy to, co robimy i widzimy tego efekty. Nie ma rywalizacji – każdy chce, żeby drugiemu też szło dobrze – mówi Wojciech Maroszek, franczyzobiorca sklepu Żabka z Bierunia
– Początkowo pomagałam w sklepie prowadzonym przez narzeczonego, ale szybko poczuliśmy, że dobrze nam to wychodzi. Stwierdziłam, że watro wykorzystać ten potencjał i sama zostałam franczyzobiorczynią Żabki. Z Natanem i Wojtkiem wspieramy się na co dzień, pomagamy w razie potrzeby. To ogromne wsparcie – mówi Weronika Samojedny, franczyzobiorczyni sklepu Żabka z Bierunia.
Cała trójka zaangażowana jest również w dodatkowe inicjatywy rozwijane przez Żabkę. Należą do grupy testerów produktów – przy okazji dostaw testują nowości i dzielą się z przedstawicielami sieci swoimi opiniami. Wojciech wraz z mamą uczestniczą też w projekcie Stacja Innowacja, w ramach którego testują nowe rozwiązania, zgłaszają ulepszenia i wdrażają innowacje pomagające w lepszym zarządzaniu sklepem. Regularnie biorą także udział w wydarzeniach takich jak Biznes EXPO Żabka, gdzie spotykają się z innymi franczyzobiorcami z całej Polski i wymieniają doświadczeniami.
Franczyza Żabki – dlaczego warto?
Wszyscy przedsiębiorcy, którzy zdecydują się przystąpić do sieci Żabka otrzymają gotowy lokal wraz z pełnym zatowarowaniem i wyposażeniem. Od początku będą również mieli dostęp do wsparcia merytorycznego, serwisowego i technologicznego, w tym nowoczesnych narzędzi jak aplikacje Optiplan i Cyberstore, które ułatwiają zarządzanie sklepem. Kandydat na franczyzobiorcę nie musi mieć doświadczenia w handlu, dzięki pakietowi szkoleń otrzyma pełną wiedzę na temat. . .prowadzenia sklepu, zarządzania zespołem, obsługi klienta oraz codziennego funkcjonowania placówki w ramach modelu Żabki. Niewątpliwie argumentem są także finanse – w ostatnim kwartale 2024 r. ponad 81% franczyzobiorców Żabki osiągnęło 28 tys. zł lub więcej przychodu miesięcznie.
Żabka wspiera biznes w małych miejscowościach
Sieć oferuje franczyzobiorcom unikatowe na rynku zbiorowe ubezpieczenie Polisa na Biznes, które na zasadach określonych z zakładem ubezpieczeń chroni ich od różnych nieprzewidzianych sytuacji mogących pojawić się podczas prowadzenia własnego biznesu i zapewnia stabilność finansową w momencie zakończenia współpracy. Przedsiębiorcy rozwijający swój biznes z Żabką w małych miejscowościach i na terenach wiejskich mogą liczyć na dodatkowe wsparcie sieci. Jednym z oferowanych rozwiązań jest program "Auto na start", który zapewnia samochód ułatwiający dojazd do placówki. Program ten jest skierowany do przedsiębiorców prowadzących sklepy w miejscowościach do 60 tys. mieszkańców lub mieszkających na co dzień w innych lokalizacjach. Dodatkowym benefitem jest pakiet relokacyjny – comiesięczne wsparcie finansowe dla franczyzobiorców, którzy decydują się na prowadzenie sklepu w odległość co najmniej 70 km od miejsca zamieszkania.
Więcej informacji o franczyzie z Żabką: https://www.zabka.pl/franczyza. Jeśli masz pytania i chciałbyś porozmawiać z franczyzobiorcami prowadzącymi swoje sklepy w Twojej okolicy wejdź na https://www.zabka.pl/franczyzobiorcy-ambasadorzy/ i poszukaj kontaktu do przedsiębiorcy.