W grudniu i w styczniu odbędą się dwa spotkania z mieszkańcami w sprawie Gminnego Programu Rewitalizacji.
Przedstawiciele miasta i firmy DeltaPartner chcą poznać zdanie chorzowian na temat obszarów zdegradowanych, czyli terenów znajdujących się w stanie kryzysowym z powodu koncentracji negatywnych zjawisk społecznych, w szczególności bezrobocia, ubóstwa, przestępczości, niskiego poziomu edukacji lub kapitału społecznego, a także niewystarczającego poziomu uczestnictwa w życiu publicznym i kulturalnym oraz gdy występuje na nim co najmniej jedno z negatywnych zjawisk gospodarczych, środowiskowych, przestrzenno-funkcjonalnych i technicznych.
Przekazane informacje posłużą do opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji, dokumentu umożliwiającego planowanie i prowadzenie procesu rewitalizacji, a także możliwości ubiegania się o finansowe środki zewnętrzne na projekty ujęte w Programie. Znajdą się w nim informacje o działaniach, jakie należy podjąć,by rozwiązać zdiagnozowane problemy lub przynajmniej zmniejszyć ich natężenie.
Spotkania odbędą się: 12 grudnia 2022r. o g. 17.00 przy ul. Wolności 3 (CUMA) oraz 9 stycznia 2023r. o g. 17.00 przy ul. 3 Maja 18 (CIS). Miasto planuje także przeprowadzenie konsultacji społecznych za pomocą formularza w formie papierowej i elektronicznej. Więcej informacji na chorzow.eu.