W Chorzowie przeprowadzane są prace w ramach inwestycji „Prace na linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory - Nakło Śląskie”. W naszym mieście powstanie m.in. nowy przystanek kolejowy, wiadukt i przejście dla pieszych. Prace planowane są do 2024 roku.
Prace budowlane na linii kolejowej Chorzów Batory - Bytom - Nakło Śl.
Od marca trwają prace budowlane na linii kolejowej 131 Chorzów Batory - Bytom - Nakło Śl. W ramach trwającej inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują nowy przystanek kolejowy „Chorzów Uniwersytet”, wiadukty i przejścia dla pieszych.
Celem inwestycji jest zwiększenie dostępu do kolei w regionie oraz sprawniejsze podróże i przewóz towarów ze Śląska w stronę portów. Usprawnią się przewozy pociągiem w stronę Tarnowskich Gór, Lublińca i Kluczborka, Inowrocławia, Bydgoszczy oraz Gdańska i Gdyni.
Intensywne prace w Chorzowie
Najbardziej zaawansowane prace w ramach inwestycji odbywają się pomiędzy Chorzowem Batorym a Chorzowem Starym. Na nowym przystanku kolejowym „Chorzów Uniwersytet” powstają konstrukcje peronów. Stacja „Chorzów Miasto” będzie dostosowana do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się.
- Na wiadukcie kolejowym przy ul. Katowickiej w Świętochłowicach zamontowano nowe konstrukcje dla trzech torów. Dodatkowy, trzeci tor na szlaku Chorzów Batory - Chorzów Miasto zwiększy przepustowość linii kolejowej, czyli będzie mogło kursować więcej pociągów – informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Dodatkowo w ramach inwestycji powstaje nowe bezkolizyjne skrzyżowanie drogi z torami przy ul. Głogowskiej. W ciągu ul. Strzelców Bytomskich dla pieszych wybudowane zostało bezpieczne przejście nad torami, a nad ul. Floriańską trwa budowa wiaduktu. Układane są też nowe tory i konstrukcje wsporcze pod sieć trakcyjną
W ramach inwestycji przeprowadzane są również prace pomiędzy Bytomiem Północnym i Radzionkowem. W stacji Bytom trwa demontaż torów, sieci i peronów, a niedługo rozpoczną się roboty przy dwóch przejściach pod torami i wiadukcie na ul. Zabrzańskiej.
Wartość prac to 1,2 mld zł netto. Dofinansowanie pochodzi z unijnego programu POIiŚ. Na zakończenie robót będziemy musieli jeszcze trochę poczekać. Planowany termin to 2024 rok.