Chorzów - portal miejski mojChorzow.pl

Wiadomości z Chorzowa

W sierpniu ruszy przebudowa skrzyżowania ulic Kościuszki i Parkowej w Chorzowie

  • Dodano: 2019-07-26 07:00, aktualizacja: 2019-07-26 15:40

Zamiast mini ronda będzie sygnalizacja świetlna. W sierpniu ruszy przebudowa skrzyżowania ulic Kościuszki i Parkowej w Chorzowie. Miejski Zarząd Ulic i Mostów właśnie wyłonił wykonawcę robót. 

Mini rondo na skrzyżowaniu ulic Kościuszki i Parkowej przestało się sprawdzać

Prace rozpoczną się dopiero po Tour de Pologne, tak aby nie powodować utrudnień podczas wyścigu, którego trasa przebiega w tym rejonie. Jak podkreśla Piotr Wojtala, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Chorzowie przebudowa okazała się konieczna, bo ruch w tym miejscu jest coraz większy.

- Mini rondo wprowadzono po to, by najmniejszym nakładem środków sprawić, żeby to skrzyżowanie było bardziej przejezdne. Nastąpił jednak bardzo duży wzrost natężenia ruchu, szczególnie na ulicy Parkowej. Takie mini rondo sprawdza się obecnie tylko w pewnych porach dnia, a w trakcie porannego i popołudniowego szczytu po prostu się przytyka – mówi Piotr Wojtala, dyrektor MZUiM w Chorzowie.

Na skrzyżowaniu zamontowana zostanie sygnalizacja świetlna

Koncepcja przebudowy skrzyżowania zakłada, że zostanie tu zamontowana sygnalizacja świetlna, która będzie włączona do Inteligentnego Systemu Zarządzania Ruchem wprowadzanego w Chorzowie. Prace obejmą 80-metrowy odcinek ul. Parkowej, która w tym miejscu zostanie poszerzona do trzech pasów, tak by można wprowadzić prawoskręt przed skrzyżowaniem. Na ul. Kościuszki drogowcy przebudują fragment od ul. Lwowskiej do przystanku autobusowego przy Szybie Prezydent. W rejonie samego skrzyżowania ul. Kościuszki zostanie nieznacznie poszerzona.    Podczas prac wymienione mają być wszystkie nawierzchnie.

Zakończenie prac planowane jest na koniec października

Zakończenie prac planowane jest na 31 października, ale jak zapewnia dyrektor Wojtala jest duża szansa, że będą trwały krócej. Podczas przebudowy należy się również spodziewać utrudnień i objazdów. Koszt inwestycji to około 1,5 mln złotych.

Zobacz także

Komentarze (30)    dodaj komentarz »

  • Agnieszka

    Czy projektujący skrzyżowanie uwzględnili wyjazd z ulicy Rycerskiej? Obecnie w godzinach szczytu nie można skręcić w lewo przez ok 5 minut. Obawiam się że po zmianie skrzyżowania nie będzie w ogóle takiej możliwości. Chyba że się mylę?

  • 63Ania

    Bardzo dziękuję za rozmontowanie mi drogi do pracy..... Mieszkam przy ulicy Kościuszki na dole i jeżdżę do pracy na Józefowiec. Nie dość, że do końca października pewnie będą objazdy, korki etc., i dojazd do pracy zajmie mi 2 razy tyle czasu co zwykle, to potem, gwarantuję, będzie tylko gorzej. Najgorsze co można zrobić, to zamienić rondo na światła. Będą takie korki, że w Urzędzie Miasta będzie widać kolejkę aut od strony rynku w górę Kościuszki.

  • Obcy.

    Pomysł ze światłami jest bez sensu. Myślę że to tylko pogorszy sprawę.Lepiej zostawić te rondo co jest, a dorobic tylko skrót w stronę Centrum. Jest tam wystarczająco dużo miejsca na to. I za pewne nie kosztowało by to tyle kasy.

  • Mieszkaniec.

    Światła będą daremne !!Obok ronda jest duży nie używany pas zieleni.Lepiej go zastąpić "skrótem" dla aut jadących w stronę Centrum. Taniej i szybciej.

  • Marcin83

    Nigdy światła nie uplynnia bardziej ruchu, niż rondo problem w tym, że dużo osób ma problemy z dynamicznym sposobem prowadzenia auta i dojeżdżając do ronda po prostu sie zatrzymuje a to błąd, wystarczy skupić uwage na lewej stronie skrzyżowania i dynamicznie wjechać na skrzyżowanie bez zatrzymywania. Kolejny błąd jaki popełniamy, ustępujemy pieszym gdy praktycznie nic za nami nie jedzie. I tu nie chodzi o przepisy tylko taki sposób jazdy żeby nie spowalniać tych co jadą za nami. Rondo ma tylko dwa zjazdy wlaczajmy zatem dużo wcześniej kierunek żeby ci co dojezdzaja mieli wyraźną informacje i tym samym więcej czasu na podjęcie decyzji aby dostosować prędkość jazdy do szybkiego opuszczenia skrzyżowania. I to rozwiąże problem może nie w 100% ale w znacznym stopniu. Pozdrawiam i życzę wysokiego momentu obrotowego ;)

  • NC

    Problem to jest w tym, że dużo osób to nie powinno mieć prawa jazdy. Jeśli dojeżdżasz do pustego ronda i się zatrzymujesz to jesteś po prostu chamem, który poprzez swoją ignorancję utrudnia życie innym. Ale przecież trzeba mieć prawo jazdy, to cholerny obowiązek w naszym świecie. Nawet jeśli się do tego nie nadajesz i powodujesz jedynie zagrożenie na drodze.

  • ares

    A nie rozsądnej byłoby po prostu powiększyć rondo? Nie rozumiem dlaczego nie zrobiono tego podczas remontu Kościuszki...

  • Alfred

    Bo ktoś kto projektuje te drogi nie używa chyba swojego zasobu szarych komórek.

  • Grażyna

    Bo lubią marnować pieniądze

  • Abrakadabra

    A sygnalizacja świetlna to dopiero będzie przytykać ....

  • Piotr

    Pierwsze za co się powinni wziąć w tamtej okolicy to za "kostkę". Ta droga nikomu nie jest potrzebna, szpeci,jest dziurawa i nie wygodna. Nie daje żadnego wkładu w historie, więc nie wiem na co tu czekać z remontem. Przecież tam śmiało można zrobić 2 bormbe pasy,a po boku, albo nawet dwóch PARKING !!!!!!Tego potrzeba w okolicy parku kultury, PARKINGÓW. I to nie kosztem drzew,tylko wykorzystać miejsce,które i tak już jest w użytku.

  • Z Chorzowa

    Ktoś kto dostanie tę robotę nieźle się obłowi, taka kostka jest w cenie. Ile już jej dziwnie zniknęło z ulic Chorzowa i nie tylko. To jest dopiero ciekawa sprawa!

  • Lidia

    Ta kostka jest zabytkowa. Dosyć już zniszczono w tej okolicy, a parking są w parku, nie potrzebne nam są tutaj. A jak się nie chce płacić to można przyjść na własnych nóżkach!

  • Woźir

    Dopóki na przejściu dla pieszych, które jest między przestankami nie będzie sygnalizacji świetlnej problem nie będzie rozwiązany. Tam piesi potrafią chodzić jeden za drugim zatrzymując ruch w obie strony nie zważając na natężenie ruchu.

  • Ja

    i na tych pasach pieszy może także stac przez kilka minut bo nikt nie stanie żeby go przepuścić.

  • Piotr

    Zgodzę się, jeśli tam będzie skrzyżowanie to automatycznie światła powinny być zsynchronizowane z przejściem przy kopalni.

  • pieszy

    Przy większości przejść jest zdecydowanie odwrotnie, jeżeli nie wymusisz to żaden głąb w aucie się nie zatrzyma, nawet jak ciągnie się w korku 20 km/h.

  • Mmm

    Za parę lat zrobią rondo. Wywala ie pieniędzy w błoto. Jest to kolosalna niegospodarnosc. Lepiej wpłacić te kasę np. na basen by był bezplatny dla mieszkancow? A nie! Dzisiaj rondo jutro światła.

  • Piotrek

    Super by było gdyby przy okazji wyremotowali cała ul Parkową bo po tej kostce nie da się jeździć chodnik też daje wiele do życzenia

  • Piotr

    Witam, co do tej kostki,to jakiś czas temu jadąc tamtędy urwałem amortyzator. Policja spisała raport,sprawa trafiła do wydziału komunikacji i na tym sprawa się zakończyła.Tak u nas to niestety wygląda, zrobić nową drogę nie, pokryć koszty naprawy też nie

12

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.

Drogi Użytkowniku!

Dokładamy wszelkich starań by korzystanie z naszego serwisu było dla Ciebie komfortowe.

Dlatego staramy się dopasować dostępne w nim treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies oraz przetwarzaniu przez administratora danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych.

Przez dalsze korzystanie, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, z naszego serwisu wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce.

Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić w przeglądarce ustawienia dotyczące plików cookies, a także uzyskać dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach z naszej Polityki Prywatności.

Przejdź do serwisu