Wiadomości z Chorzowa

3 sposoby, by nie zgubić kołpaków

  • Dodano: 2018-02-28 09:00

Zgubienie kołpaków to częsty problem kierowców – wystarczy chwila nieuwagi, zahaczenie o krawężnik i możemy pożegnać się z naszą ozdobą koła. Częstym problemem jest również ich kradzież, szczególnie w przypadku kołpaków oryginalnych. Jak ustrzec się przed utratą kołpaków? Jest na to kilka sprawdzonych sposobów.

Rozmiar ma znaczenie

Przede wszystkim, należy odpowiednio dobrać średnicę kołpaka do średnicy felgi naszego pojazdu. Można odczytać ją z oznaczenia na oponie – np. zapis 175/65 R15 informuje, że felgi mają 15 cali i kołpaki o takiej średnicy musimy wybrać. Dobrze dopasowane kołpaki będą mocno “siedziały” na feldze i nie odczepią się przy pierwszej lepszej okazji.

1. Kołpaki oryginalne

Jeśli nie chcemy zgubić kołpaków na pierwszym zakręcie, warto postawić na te nowe i oryginalne. Oryginalne kołpaki są idealnie dopasowane do danego modelu – np. kołpaki do Alfy Romeo 159 będą dokładnie przylegać do felgi tego modelu i z nim optymalnie współpracować. Oryginalne kołpaki nie odstają, są estetyczne, a przede wszystkim mocno trzymają się, więc mniej prawdopodobne jest ich odpadnięcie w trakcie jazdy. Ponadto, wykonywane są z wysokiej jakości materiałów, są więc odporne na zarysowania i pęknięcia. Wielu kierowców do zakupu oryginalnych kołpaków zniechęca ich cena oraz wyższe ryzyko kradzieży – szkoda im inwestować pieniądze w coś, co może zostać skradzione po zaledwie kilku dniach od zakupu. Dobrym rozwiązaniem są oryginalne kołpaki przykręcane, jak np. kołpaki do Fiata Punto czy Panda. Są doskonale dopasowane, a mocowanie na śruby kół skutecznie odstrasza potencjalnych złodziei.

2. Kołpaki przykręcane

Część producentów samochodów oferuje do swoich pojazdów kołpaki mocowane na śruby kół. Dzięki temu rozwiązaniu, kołpaki nie odpadają w trakcie jazdy. Decydując się na kołpaki przykręcane, należy zwrócić uwagę nie tylko na średnicę felgi, ale również na ilość i rozstaw śrub mocujących – np. zapis 5 x 112 informuje, że kołpak mocowany jest za pomocą 5 śrub o rozstawie 112 mm. Wadą kołpaków przykręcanych jest ich trudniejszy montaż, w porównaniu z kołpakami wciskanymi.

3. Montaż na „trytytkę”

Popularne kołpaki, mocowane metalowym pierścieniem „na wcisk”, są szybkie i proste w montażu. Równie łatwo można je zdjąć, o czym doskonale wiedzą złodzieje. Ponadto, kołpaki z pierścieniem, szczególnie tanie, lubią odpadać w trakcie jazdy, np. na zakrętach. Dobrym pomysłem jest dodatkowe zabezpieczenie tego rodzaju kołpaków za pomocą opaski uciskowej.
Za pomocą „trytytki” kołpaki można zamocować na dwa sposoby. Pierwszy, szybszy, lecz mało estetyczny, polega na przeciągnięciu opaski przez felgę i złapaniu nią kołpaka. Trytytka będzie skutecznie trzymać kołpak, będzie też niestety bardzo widoczna. Drugi sposób jest bardziej czasochłonny i wymaga użycia wiertarki. Należy wywiercić w kołpaku dwie dziurki, przez które przeciąga się opaskę. Dzięki temu, jest ona z daleka niewidoczna, a na fakturowanym kołpaku (np. z zagłębieniami) można ukryć ją całkowicie.

A Ty jak zabezpieczasz swoje kołpaki przed zgubieniem i kradzieżą?

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojChorzow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.