Wiadomości z Chorzowa

Dobra strona internetowa to dopiero początek!

  • Dodano: 2019-07-12 16:15

Dobra strona internetowa to dopiero początek! Rozpocznij profesjonalne pozycjonowanie swojej strony!

Sprzedaż produktów czy usług nie może obecnie obyć się bez dobrej strony internetowej. Niestety, ale strona to dopiero początek, a nie koniec starań o klienta. Uzupełnieniem i dopełnieniem strony internetowej jest pozycjonowanie stron.

Rozwój Internetu i technologii sprawił, że znaczna część sprzedaży detalicznej przeniosła się w struktury internetowe. Klienci do dokonywania zakupów korzystają z komputerów stacjonarnych czy urządzeń mobilnych. Prowadząc firmę, niezależnie od jej rozmiaru, warto posiadać stronę internetową. Jej charakter może być wyłącznie informacyjny, jednak stanowić będzie ona doskonały nośnik reklamowy. Większe platformy internetowe z rozbudowanym sklepem znowu zwiększą zyski. Niestety, ale samo zbudowanie profesjonalnej strony nie wystarczy. Klienci muszą dowiedzieć się o istnieniu strony czy sklepu internetowego. Pomocnym narzędziem kierującym klientów na stronę jest pozycjonowanie stron i odpowiednia reklama. Jak wygląda proces tworzenia stron i pozycjonowania? Zapraszamy do krótkiej lektury.

Początek współpracy z profesjonalnym zespołem

Stworzenie strony internetowej i pozycjonowanie stron to złożony proces, który warto polecić ekspertom w tych dziedzinach. Dlaczego? Profesjonalne zespoły złożone są z ekspertów w dziedzinie grafiki komputerowej, tworzenia programów sprzedażowych czy pisania unikalnych treści. Poza tym eksperci zaplanują odpowiednią strategię rozwoju zaprojektowanej strony i sprawią, że klienci będą ją często odwiedzać. Koszty usługi zależne są od rozbudowy strony oraz od długości i jakości procesu pozycjonowania. Sama strona internetowa może kosztować od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych. Zależy to od ilości zakładek, dostępności sklepu internetowego czy zabezpieczeń. Pozycjonowanie stron jest procesem dłuższym i bardziej złożonym oraz jest kosztowniejsze od samego stworzenia strony. W zależności od wybranych opcji koszt pozycjonowania może wynieść nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Stworzenie strony internetowej

Po podpisaniu umowy z profesjonalistami następuje początek współpracy, czyli audyt starej strony lub stworzenie nowej od podstaw. Pozycjonowanie stron rozpoczyna się już na tym etapie. Jeśli klient nie posiada strony, to tworzy się nową, jeśli już ma stronę, to się ją optymalizuje pod kątem zawartych na niej treści, grafik, słów kluczowych czy nawet adresów URL. Czym są słowa kluczowe? Są to frazy, które najczęściej wpisują klienci w wyszukiwarkę Google. Są one specjalne dobierane na stronę, o konkretnym charakterze działalności. Przykładem może być „komis samochodowy Kraków” lub „samochody używane Kraków”. Na podstawie wybranych słów w treściach zawartych na stronie, klienci na nią szybciej trafią. Poza tym strona internetowa, aby dobrze się pozycjonowała, musi się szybko ładować i odpowiednio wyświetlać na urządzeniach mobilnych. Do wyboru są dwie opcje. Pierwsza z nich zakłada stronę wyświetlająca się poprawnie na wszystkich typach urządzeń, a druga zakłada podział na dwie strony, czyli na komputery stacjonarne, laptopy i oddzielny wariant na urządzenia mobilne.

Proces pozycjonowania - na czym polega?

Poza optymalizacją treści zawartych na stronie trzeba zadbać o dobrą pozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google. Klienci chętnie przeglądają wyniki wyszukiwania, ale tylko na pierwszych 30 pozycjach. Inaczej mówiąc klient, którego strona wyświetla się na 6 czy 7 stronie wyszukiwania praktycznie nie generuje wejść z Google. Aby to zmienić, należy wdrożyć pozycjonowanie stron. Proces polega na pisaniu treści zamieszczanych na portalach specjalistycznych, branżowych, odpowiadających profilem stronie, którą mają promować. W treści artykułów, wpisów blogowych wykorzystuje się promocję marki oraz wstawia się linki przekierowujące bezpośrednio na docelową stronę. Poza przekierowaniami i pozyskiwaniem bezpośrednim klientów linki pozycjonują stronę przez swą obecność. Zasada, o tym się pisze, o tym się mówi sprawia, że dla Google tak strona staje się atrakcyjna i podnosi ją w wynikach wyszukiwania. Poza tym liczy się także wartość i poczytność portalu, na którym publikuje się teksty. Im lepszy portal, im bardziej poczytny, im więcej przejść na stronę za pomocą linka, tym lepsze pozycjonowanie.

Wartościowa reklama

Ważne też jest, aby pozycjonowanie stron było oparte na unikatowych artykułach, mówiących o nowych tematach, produktach lub w nowy i niepowtarzalny sposób. Inaczej mówiąc, treści nie mogą być kopiowane lub duplikowane pod względem konstrukcji czy zawartych informacji. Im lepsza jakościowo treść, tym lepsze pozycjonowanie. Poza tym specjaliści piszący treści na stronę czy artykuły zewnętrzne, tworzą też wartościową reklamę, która przyciągnie klientów i sprawi, że ci dokonają zakupu, a nie tylko odwiedzą na chwilę promowaną stronę. Jest to ważne, bo nowe algorytmy Google sprawdzają nawet, czy klient przenosi się na chwilę, czy pozostaje na dłużej na stronie! Dlaczego? W ten sposób badana jest również atrakcyjność strony pod względem oferty.

Pozycjonowanie stron może trwać całymi miesiącami. Optymalizacja strony, zewnętrzne publikacje, reklama to proces rozłożony w czasie, a do tego kosztowny. Jednak zyski z usługi mogą zrekompensować długi czas oczekiwania. Dzięki pozycjonowaniu nie tylko zwiększa się ruch na stronie, ale docelowo sprzedaż.

Więcej informacje znajdziesz na stronie: www.extraseo.pl

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojChorzow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.