Wiadomości z Chorzowa

Jak wybrać biuro tłumaczeń w Katowicach i okolicy - praktyczny poradnik w 4 krokach

  • Dodano: 2020-03-13 06:45, aktualizacja: 2020-03-13 06:54

Jak wybrać biuro tłumaczeń w Katowicach? Wybór ten tylko na pozór wydaje się prosty. Kiedy zagłębimy się w temat, szybko okaże się, że przed podjęciem decyzji należy rozważyć kilka kwestii. Z myślą o wszystkich zainteresowanych tematem powstał poniższy poradnik.

 

1. Jak znaleźć biuro tłumaczeń w Katowicach i okolicy?
2. Czy lokalizacja biura ma znaczenie?
3. Co wpływa na cenę usług biura tłumaczeń?
4. Dopasuj biuro do potrzeb swojego biznesu.

Jak znaleźć
biuro tłumaczeń w Katowicach i okolicy?

Odpowiedzi na powyższe pytanie wydają się oczywiste. Pytając wśród znajomych, prowadzących firmy lub w internecie. W tym pierwszym przypadku sprawa jest klarowna. Wiele firm działa z tzw. polecenia. Jeśli jednak nie otrzymamy żadnej rekomendacji, pozostaje nam Internet. Wpisując w wyszukiwarkę interesującą nas frazę np.
biuro tłumaczeń Gliwice, otrzymamy długą listę wyników wyszukiwania. Nie pozostaje nam nic innego jak przejrzeć, co też mają nam do zaoferowania. Po wybraniu kilku firm, możemy wysłać do nich zapytanie z prośbą o szczegóły współpracy.

Czy lokalizacja biura ma znaczenie?

W dobie powszechnego dostępu do internetu wydawałoby się, że niekoniecznie. W praktyce może się okazać, że
biuro tłumaczeń w Chorzowie ma większość klientów z okolicy. Dzieje się tak za sprawą specyfiki działalności, jaką są tłumaczenia. O ile sam proces przygotowania dokumentów może odbywać się w dowolnym miejscu, o tyle istotne jest to, co dzieje się z nimi dalej.


Przykładowo, jeśli działamy lokalnie, np. prowadzimy kancelarię prawną w Chorzowie i załatwiamy liczne sprawy w sądzie na rzecz podmiotów zagranicznych, obecność biura tłumaczeń w Chorzowie będzie dla nas ogromnym ułatwieniem i oszczędnością czasu. W każdej chwili możliwe jest wówczas szybkie wprowadzenie poprawek, uzyskanie niezbędnych pieczątek na dokumentach itp.

Co wpływa na cenę usług biura tłumaczeń?

W tym miejscu wymienić można cztery czynniki:
- Zakres wykonywanych usług. Czym innym jest tłumaczenie ogólne, a czym innym specjalistyczne np. medyczne, techniczne, sądowe itp.
- Region, w którym działa firma. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można przyjąć, że
biuro tłumaczeń w Gliwicach będzie miało bardziej konkurencyjne stawki niż podobne zlokalizowane w Warszawie.
- Czas, w jakim biuro tłumaczeń wykona dla nas usługę. Z reguły im szybciej, tym drożej.
- Usługi dodatkowe. Poza samym tłumaczeniem tekstu grafik może przygotować dla nas różnego rodzaju info grafiki, które uczynią tekst atrakcyjniejszym dla czytelnika. Pytanie, czy jest nam to potrzebne?


Analogicznie do innych usług, zbyt niska cena za ich wykonanie powinna być dla nas ostrzeżeniem, że oferta danego biura może nie do końca sprostać naszym wymaganiom. W przypadku tłumaczeń każdy błąd merytoryczny czy opóźnienie w wykonaniu usługi może nas dużo kosztować.


Jeśli szukasz kompleksowej obsługi w tym zakresie, warto rozważyć skorzystanie z usług biura tłumaczeń Coltra, które działa na terenie Katowic, Chorzowa i Gliwic.

Dopasuj biuro do potrzeb swojego biznesu.

Nikt nie zna swojej firmy tak dobrze, jak jej właściciel. Konkurencja na rynku biur tłumaczeń jest tak duża, że każdy znajdzie ofertę dopasowaną do własnych potrzeb i miejsca, w którym działa. Jeśli przykładowo prowadzimy wspomnianą już kancelarię prawną, nasze tłumaczenia będą miały ściśle określony charakter. Podobnie jeśli prowadzimy sklep internetowy na rynki azjatyckie, będziemy potrzebować biura wyspecjalizowanego zarówno w temacie tłumaczenia stron internetowych, jak również biegłych w języku chińskim, japońskim. Decyzja o wyborze biura tłumaczeń nie jest może prosta, ale dobrze podjęta ma szansę przekształcić się w długoletnią współpracę.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojChorzow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.