Wiadomości z Chorzowa

SEOManagment - Skuteczny marketing internetowy w 3 etapach

  • Dodano: 2019-10-15 08:15, aktualizacja: 2020-06-02 10:00

Reklama w internecie to temat wielu prezentacji, konferencji i szczytów biznesowych. Każdego dnia jesteśmy zapraszani na webinary, na spotkania, gdzie prezentowane są coraz skuteczniejsze techniki reklamy w internecie.

Niestety sama informacja nie przekłada się na realne efekty. Istotni są wykonawcy, ich doświadczenie i metodyka działania. Jeśli potrzebujesz skutecznej reklamy, na którą nie wydasz setek tysięcy złotych, zapoznaj się z ofertą agencji interaktywnej SEOManagment przedstawioną w 3 kompleksowych etapach.

Przed przejściem do zapoznania się z ofertą i skorzystaniem z usług marketingu internetowego jakiejkolwiek firmy dobrym pomysłem jest uświadomienie sobie, jakie korzyści rzeczywiście płyną z tej formy reklamy.

Stawiając na reklamę w internecie jako przedsiębiorstwo mamy szansę na dotarcie do klientów z całego świata - również tych przebywających za oceanem atlantyckim. Przez ścisłe targetowanie możemy pozwolić sobie na dosłowne wybieranie grup odbiorców celując w ich zainteresowania, wiek, dane demograficzne czy zachowanie, jakie podejmowali w przeszłości. Remarketing w roku 2019 jest podstawą do przypominania klientom o porzuconych koszykach, przypadkowym zamknięciu karty czy po impulsywnym rozmyśleniu się.

Profesjonalna agencja nie zapomni też o dostosowaniu treści do różnych typów urządzeń. Responsywna strona internetowa o profesjonalnej stylistyce, na którą trafiają użytkownicy po kliknięciu w reklamę przekłada się na lepsze doświadczenie użytkownika, co z kolei skutecznie zachęca do korzystania z naszego serwisu i osiągnięcie konwersji (leada, sprzedaży czy podjęcie innej zdefiniowanej przez klienta akcji).

Wszystkie działania są śledzone, analizowane i jednocześnie dostosowywane przez zaawansowane narzędzia do analityki jak Google Analytics, Senuto, Ahrefs czy SE Ranking. Działania prowadzone przez seomanagment zgłaszane są do klienta w postaci przyjaznych i konkretnych raportów wygenerowanych przez dedykowane oprogramowanie.

Warto pamiętać, że każda wydana złotówka na marketing internetowy w jakiś sposób zapisuje się na internetowych kartach historii. Budując wizerunek marki jednocześnie docieramy do nowych klientów. Dobry wizerunek to lojalni użytkownicy promujący naszą witrynę z polecenia i własnej inicjatywy. Dotarcie do nowych klientów to szansa na nawiązanie stałych i przyjaznych relacji.

Etap pierwszy: tworzenie strony internetowe

Specjaliści odpowiedzialni za promocję biznesu i marki w internecie z Seomanagment (Założycielem firmy jest https://www.marcinzygmunt.com ) wiedzą, że najważniejsze są fundamenty. To właśnie o nie oparta jest komunikacja wizualna, pierwsze wrażenie w kontakcie z marką i statystyki, jakie później będzie generować nasza witryna. Wygląd strony internetowej na swój sposób toruje doświadczenie użytkownika dając unikalne wrażenia estetyczne. Dobrze zaprojektowana strona buduje lojalność i przy użyciu specjalistycznej treści pozwala na zaangażowanie ogromnej rzeszy odwiedzających.

Proces tworzenia strony internetowej w agencji SEOManagment odbywa się w kilku krokach:

  1. Klient przesyła brief, w którym deklaruje jaki jest cel istnienia witryny, co chce przekazać i jakie są jego wstępne preferencje. Wymieniane są informacje na temat księgi znaku i identyfikacji wizualnej.
  2. Po kilku dniach agencja odsyła do klienta prototyp pierwszej wersji strony i kolejne wersje, w której przedstawione są poprawki.
  3. Klient decyduje o tym, jaką stronę wolałby zachować i opublikować w internecie.
  4. Programiści przechodzą do kodowania wcześniej zaproponowanego designu przez projektantów. Po zakodowaniu strona jest wypełniana napisaną przez doświadczonych copywriterów treścią.
  5. Strona na życzenie klienta za dodatkową opłatą jest reklamowana w internecie i promowana w wyszukiwarkach internetowych (etap drugi i trzeci).

Etap drugi: kampanie reklamowe i paid traffic

Po zaprojektowaniu i opublikowaniu strony internetowej, ta na życzenie klienta przekazywana jest do działu zajmującego się kampaniami reklamowymi i ruchem płatnym (PPC - Pay Per Click). Stworzenie kampanii reklamowej, podobnie jak strony internetowej oparte jest o wypracowany przez lata proces i zgromadzone na temat branży zamawiającego dane. W Seomanagment obsługiwane są dwa typy kampanii reklamowych: Google Adwords (Ads) i Facebook Ads. Typ reklamy i medium kampanii zależne są od umowy zawartej pomiędzy zamawiającym i wykonawcą.

Dlaczego warto postawić na tę formę pozyskiwania ruchu? Stoi za tym kilka na pozór prostych, lecz dla niewtajemniczonych niespodziewanych korzyści. Na promocję za pośrednictwem reklam FB i Google warto postawić ze względu na wyjątkowo niską barierę wejścia. Z tego typu ruchu może skorzystać każdy, kto dysponuje budżetem chociażby kilkuset złotych. Warto pamiętać, że płatne kampanie to również reklamy display - czyli w formie wideo na YouTube i FB.

Ruch pochodzący z reklam jest ukierunkowany - nie musimy martwić się o to, że w nasze reklamy klikają losowi ludzie, tak jak ma to miejsce w przypadku telewizji, gdzie widzowie ze względu na brak zainteresowania ignorują większość przekazu. Możemy wybierać spośród osób o wyjątkowo zakrojonych zainteresowaniach, po ukończeniu szkoły czy korzystających z nietypowych urządzeń. Całościowo ruch płatny pozwala na osiągnięcie pierwszych wyników sprzedażowych zaraz po pozyskaniu pierwszych odwiedzających.

SEOManagment to firma działająca w imię reguły data-driven. Tutejsi eksperci wychodzą z założenia, że wszystko co robią powinno znajdować swoje pokrycie w danych. Wszystkie dane, które udaje zgromadzić się w wyniku przeprowadzenia wstępnych testów i późniejszych pełnoprawnych kampanii, wykorzystywane są do wsparcia działań w innych kanałach promocji np. w wyszukiwarce Google czy mediach społecznościowych.

Etap trzeci: pozycjonowanie i SEO

Pozycjonowanie i SEO to zwieńczenie całego procesu promocji przedsiębiorstwa w internecie. Seomanagment to firma, która właściwie od początku swojego istnienia specjalizuje się w tego typu działaniach. Pracujący tutaj specjaliści od przeszło dekady zajmują się skutecznym planowaniem strategii pozycjonowania i promocji w wyszukiwarkach internetowych. W agencji Seomanagment pozycjonowanie traktowane jest jako kompleksowe przedsięwzięcie złożone z kilku istotnych podrzędnych kroków:

  • link building - proces samodzielnego pozyskiwania linków z mediów społecznościowych, blogów i artykułów,
  • content marketing - polega na publikacji napisanych przez specjalistów artykułów w obrębie opracowanej wcześniej witryny, może także obejmować zakup i publikację artykułów sponsorowanych w zewnętrznych serwisach wspomagających pozycję w wyszukiwarce,
  • posty gościnne - usługa pozyskiwania artykułów przez współpracę z innymi podmiotami w branży, polega na wysyłce maili, szukaniu influencerów i innych osób chętnych na nawiązanie wspólnej relacji biznesowej.

Pozycjonowanie odbywa się w oparciu o dobrane przez zleceniodawcę słowa kluczowe. Wówczas następuje wycena pozycjonowania pod danymi frazami i podawany jest potrzebny budżet. Trzeba zauważyć, że zmiany w wyszukiwarkach następują powoli i stabilnie ze względu na algorytmikę z jakiej korzystają wyszukiwarki. Czasem efekty zauważalne są po kilku miesiącach. Nie powinno być to jednak problemem biorąc pod uwagę wykształcony przez ten czas wizerunek marki i stabilność pozycji w przyszłości. Seomanagment strony pozycjonuje bezpiecznie zgodnie z oficjalnymi wskazaniami Google, dlatego nie musimy martwić się o nałożenie kary i penalizację.

Komentarze (1)    dodaj »

  • Tomek

    Podejście data driven nabiera większego znaczenia. Chodzi przecież nie o sam marketing tylko o skuteczny marketing. Dlatego każda firma prowadząca działania marketingowe powinna coraz większą wagę przywiązywać do tego jaki efekt uzyskuje z kampanii. W tym zakresie jest coraz mniej barier, bo nawet nie mając sklepu online można mierzyć telefony za pośrednictwem różnego rodzaju calltrackerów. Czyli robi się kampanię i mierzy ilu potencjalnych klientów zadzwoniło z tego konkretnego działania. Zwiększa się widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania i sprawdza się, czy SEO poza zwiększeniem ruchu zwiększyło również liczbę telefonów trafiających do firmy, bo to jest oznaka tego, że pozyskiwany ruch jest dobrej jakości. Na podstawie tak zebranych danych łatwiej podejmować decyzje na co wydawać budżet marketingowy.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojChorzow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.