Reklama w internecie to temat wielu prezentacji, konferencji i szczytów biznesowych. Każdego dnia jesteśmy zapraszani na webinary, na spotkania, gdzie prezentowane są coraz skuteczniejsze techniki reklamy w internecie.
Niestety sama informacja nie przekłada się na realne efekty. Istotni są wykonawcy, ich doświadczenie i metodyka działania. Jeśli potrzebujesz skutecznej reklamy, na którą nie wydasz setek tysięcy złotych, zapoznaj się z ofertą agencji interaktywnej SEOManagment przedstawioną w 3 kompleksowych etapach.
Przed przejściem do zapoznania się z ofertą i skorzystaniem z usług marketingu internetowego jakiejkolwiek firmy dobrym pomysłem jest uświadomienie sobie, jakie korzyści rzeczywiście płyną z tej formy reklamy.
Stawiając na reklamę w internecie jako przedsiębiorstwo mamy szansę na dotarcie do klientów z całego świata - również tych przebywających za oceanem atlantyckim. Przez ścisłe targetowanie możemy pozwolić sobie na dosłowne wybieranie grup odbiorców celując w ich zainteresowania, wiek, dane demograficzne czy zachowanie, jakie podejmowali w przeszłości. Remarketing w roku 2019 jest podstawą do przypominania klientom o porzuconych koszykach, przypadkowym zamknięciu karty czy po impulsywnym rozmyśleniu się.
Profesjonalna agencja nie zapomni też o dostosowaniu treści do różnych typów urządzeń. Responsywna strona internetowa o profesjonalnej stylistyce, na którą trafiają użytkownicy po kliknięciu w reklamę przekłada się na lepsze doświadczenie użytkownika, co z kolei skutecznie zachęca do korzystania z naszego serwisu i osiągnięcie konwersji (leada, sprzedaży czy podjęcie innej zdefiniowanej przez klienta akcji).
Wszystkie działania są śledzone, analizowane i jednocześnie dostosowywane przez zaawansowane narzędzia do analityki jak Google Analytics, Senuto, Ahrefs czy SE Ranking. Działania prowadzone przez seomanagment zgłaszane są do klienta w postaci przyjaznych i konkretnych raportów wygenerowanych przez dedykowane oprogramowanie.
Warto pamiętać, że każda wydana złotówka na marketing internetowy w jakiś sposób zapisuje się na internetowych kartach historii. Budując wizerunek marki jednocześnie docieramy do nowych klientów. Dobry wizerunek to lojalni użytkownicy promujący naszą witrynę z polecenia i własnej inicjatywy. Dotarcie do nowych klientów to szansa na nawiązanie stałych i przyjaznych relacji.
Etap pierwszy: tworzenie strony internetowe
Specjaliści odpowiedzialni za promocję biznesu i marki w internecie z Seomanagment (Założycielem firmy jest https://www.marcinzygmunt.com ) wiedzą, że najważniejsze są fundamenty. To właśnie o nie oparta jest komunikacja wizualna, pierwsze wrażenie w kontakcie z marką i statystyki, jakie później będzie generować nasza witryna. Wygląd strony internetowej na swój sposób toruje doświadczenie użytkownika dając unikalne wrażenia estetyczne. Dobrze zaprojektowana strona buduje lojalność i przy użyciu specjalistycznej treści pozwala na zaangażowanie ogromnej rzeszy odwiedzających.
Proces tworzenia strony internetowej w agencji SEOManagment odbywa się w kilku krokach:
- Klient przesyła brief, w którym deklaruje jaki jest cel istnienia witryny, co chce przekazać i jakie są jego wstępne preferencje. Wymieniane są informacje na temat księgi znaku i identyfikacji wizualnej.
- Po kilku dniach agencja odsyła do klienta prototyp pierwszej wersji strony i kolejne wersje, w której przedstawione są poprawki.
- Klient decyduje o tym, jaką stronę wolałby zachować i opublikować w internecie.
- Programiści przechodzą do kodowania wcześniej zaproponowanego designu przez projektantów. Po zakodowaniu strona jest wypełniana napisaną przez doświadczonych copywriterów treścią.
- Strona na życzenie klienta za dodatkową opłatą jest reklamowana w internecie i promowana w wyszukiwarkach internetowych (etap drugi i trzeci).
Etap drugi: kampanie reklamowe i paid traffic
Po zaprojektowaniu i opublikowaniu strony internetowej, ta na życzenie klienta przekazywana jest do działu zajmującego się kampaniami reklamowymi i ruchem płatnym (PPC - Pay Per Click). Stworzenie kampanii reklamowej, podobnie jak strony internetowej oparte jest o wypracowany przez lata proces i zgromadzone na temat branży zamawiającego dane. W Seomanagment obsługiwane są dwa typy kampanii reklamowych: Google Adwords (Ads) i Facebook Ads. Typ reklamy i medium kampanii zależne są od umowy zawartej pomiędzy zamawiającym i wykonawcą.
Dlaczego warto postawić na tę formę pozyskiwania ruchu? Stoi za tym kilka na pozór prostych, lecz dla niewtajemniczonych niespodziewanych korzyści. Na promocję za pośrednictwem reklam FB i Google warto postawić ze względu na wyjątkowo niską barierę wejścia. Z tego typu ruchu może skorzystać każdy, kto dysponuje budżetem chociażby kilkuset złotych. Warto pamiętać, że płatne kampanie to również reklamy display - czyli w formie wideo na YouTube i FB.
Ruch pochodzący z reklam jest ukierunkowany - nie musimy martwić się o to, że w nasze reklamy klikają losowi ludzie, tak jak ma to miejsce w przypadku telewizji, gdzie widzowie ze względu na brak zainteresowania ignorują większość przekazu. Możemy wybierać spośród osób o wyjątkowo zakrojonych zainteresowaniach, po ukończeniu szkoły czy korzystających z nietypowych urządzeń. Całościowo ruch płatny pozwala na osiągnięcie pierwszych wyników sprzedażowych zaraz po pozyskaniu pierwszych odwiedzających.
SEOManagment to firma działająca w imię reguły data-driven. Tutejsi eksperci wychodzą z założenia, że wszystko co robią powinno znajdować swoje pokrycie w danych. Wszystkie dane, które udaje zgromadzić się w wyniku przeprowadzenia wstępnych testów i późniejszych pełnoprawnych kampanii, wykorzystywane są do wsparcia działań w innych kanałach promocji np. w wyszukiwarce Google czy mediach społecznościowych.
Etap trzeci: pozycjonowanie i SEO
Pozycjonowanie i SEO to zwieńczenie całego procesu promocji przedsiębiorstwa w internecie. Seomanagment to firma, która właściwie od początku swojego istnienia specjalizuje się w tego typu działaniach. Pracujący tutaj specjaliści od przeszło dekady zajmują się skutecznym planowaniem strategii pozycjonowania i promocji w wyszukiwarkach internetowych. W agencji Seomanagment pozycjonowanie traktowane jest jako kompleksowe przedsięwzięcie złożone z kilku istotnych podrzędnych kroków:
- link building - proces samodzielnego pozyskiwania linków z mediów społecznościowych, blogów i artykułów,
- content marketing - polega na publikacji napisanych przez specjalistów artykułów w obrębie opracowanej wcześniej witryny, może także obejmować zakup i publikację artykułów sponsorowanych w zewnętrznych serwisach wspomagających pozycję w wyszukiwarce,
- posty gościnne - usługa pozyskiwania artykułów przez współpracę z innymi podmiotami w branży, polega na wysyłce maili, szukaniu influencerów i innych osób chętnych na nawiązanie wspólnej relacji biznesowej.
Pozycjonowanie odbywa się w oparciu o dobrane przez zleceniodawcę słowa kluczowe. Wówczas następuje wycena pozycjonowania pod danymi frazami i podawany jest potrzebny budżet. Trzeba zauważyć, że zmiany w wyszukiwarkach następują powoli i stabilnie ze względu na algorytmikę z jakiej korzystają wyszukiwarki. Czasem efekty zauważalne są po kilku miesiącach. Nie powinno być to jednak problemem biorąc pod uwagę wykształcony przez ten czas wizerunek marki i stabilność pozycji w przyszłości. Seomanagment strony pozycjonuje bezpiecznie zgodnie z oficjalnymi wskazaniami Google, dlatego nie musimy martwić się o nałożenie kary i penalizację.