Akcja “Kupujesz w Parku – Weź Paragon”
Czy kupując, zawsze pamiętasz, by zabrać paragon? Od teraz w Parku Śląskim przypominać o tym będą naklejki z logo akcji "Kupujesz w Parku – Weź paragon", której celem jest dbanie o dobro gości i wsparcie uczciwej działalności firm, działających na jego terenie.
Dla wielu osób paragon to tylko niepotrzebny zwitek papieru. Powinniśmy jednak pamiętać, że stanowi on ważny dowód zakupu. W razie jakichkolwiek problemów, to dzięki niemu będziemy mogli reklamować produkty lub usługi, które okażą się niezgodne z umową, a w niektórych przypadkach także wymienić lub zwrócić zakupiony towar. „Kupujesz w Parku – Weź Paragon" to akcja, która ma pomóc w zwiększeniu świadomości gości i klientów parku w zakresie ich praw.
Łukasz Buszman, rzecznik prasowy parku, przekonuje, że akcja z punktu widzenia zarówno zarządzających kompleksem, jak i jego gości, jest bardzo istotna.
– To miejsce publiczne, w którym kluczową rolę odgrywa nie tylko wypoczynek i rozrywka, lecz przede wszystkim bezpieczeństwo – mówi rzecznik i tłumaczy, że naklejki z zielonym logo akcji i certyfikaty, które są materiałami reklamowymi przedsięwzięcia, to dowody na współpracę sprzedawców z władzami parku.
– Każdy, kto zobaczy charakterystyczne logo z ręką i paragonem na zielonym tle, może mieć pewność, że sprzedawca jest sprawdzony i uczciwy.
– Dowód zakupu musimy otrzymać niezależnie od miejsca sprzedaży produktu – mówi Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie. – Musi nam go wydać m.in. sprzedawca w sklepie, na bazarze czy na stoisku z pamiątkami. Powinniśmy go otrzymać także wtedy, gdy kupujemy bilet na różne usługi.
A co zrobić, gdy sprzedawca nie wyda nam paragonu?
– Wtedy powinniśmy zgłosić ten fakt Urzędowi Kontroli Skarbowej – podkreśla Cieloch. – Natomiast gdy mamy problem z zakupami czy odrzuconą reklamacją, możemy liczyć na bezpłatną pomoc miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów – dodaje. Jeśli sprzedawca nie wyda nam paragonu, istnieje podejrzenie, że jego działalność jest nielegalna, bo nie fiskalizuje swojej sprzedaży i nie odprowadza podatków.
Marcin Bosowski z Silesia Catering, firmy obsługującej parkową, małą gastronomię, zapytany o akcję Parku Śląskiego odpowiada:
– Bez wątpienia takie inicjatywy są istotne zarówno dla parku, jak i dla przedsiębiorców oraz dla samych klientów. Akcja uświadamia, że dokonując jakiegokolwiek zakupu, powinniśmy prosić o dowód sprzedaży, choćby dlatego, że jest on podstawą do złożenia reklamacji.
Do akcji przyłączyli się wszyscy parkowi dzierżawcy, prowadzący stałe punkty sprzedaży: Leśniczówka, Łania, Dworek Parkowy, Smuggler, Champion, Żyrafa, Szarotka, Zielona Dolina, Havai Pub, Róża, Grota, Kamienny Kasztel, Pod Kapeluszem, Wioska Rybacka, Marysin Dwór, Pod Pelikanami, Promenada, Rebel Garden, Fiołek, Admar, Silesia Catering, Silesia Toys & Gifts. W tych punktach Czytelnicy Gazety Parkowej mogą zobaczyć wspomniane naklejki i certyfikaty. Akcja będzie rozszerzana o kolejne podmioty, podejmujące współpracę z parkiem.
Tagi:
park














Dodaj komentarz