22 szkoły, 33 spotkania i ponad 1700 dzieci – podczas Dnia Kobiet Chorzów przeprowadził pierwszą w Polsce lokalną kampanię skierowaną do dziewczynek.
Miasto zachęcało młode chorzowianki do podążania za swoją pasją. 8 marca chorzowskie podstawówki odwiedziły panie, które hobby i talent przekuły w sukces zawodowy. W akcji wzięły udział dziennikarki radiowe Magdalena Mleczko oraz Marta Paluch, malarka Izabela Josch, ilustratorka Barbara Grzybowska, artystka streetartowa Matylda Salajewska, strażaczki Joanna Kociubińska i Dagmara Kaczmarek, policjantka Małgorzata Biernacka, dyrektorka chorzowskiego Zoo Jolanta Kopiec oraz opiekunki tamtejszych zwierzaków Diana Grześka i Sabina Cieśla-Nobis, kontrolerka lotów z wieży na lotnisku w Pyrzowicach Magdalena Szlachta, Joanna Walczak z wydawnictwa Sonia Draga, prezes Fundacji Iskierka Jolanta Czernicka, Aneta Graboś z Fundacji Dogiq (wraz z psią podopieczną Borówką), Skarbnik Miasta Małgorzata Kern, snowboardzistka i olimpijka Zuzanna Smykała, wicemistrzyni Polski w narciarstwie Alina Trybus, lekarka Karmen Czernia-Pokrywka, dziennikarka prasowa i muzyczna Aleksandra Szatan, stewardessa Diana Celmer-Tumulka oraz astronomka z Planetarium Śląskiego Agata Spruś.
Podczas zajęć dzieciaki otrzymały kolorowe przypinki z hasłem „Bohaterka z Chorzowa”. Chłopcy mieli za zadanie podarować ją wybranej przez siebie dziewczynce czy kobiecie. Autorką przypinek oraz plakatu promującego akcję jest jedna z prelegentek: śląska ilustratorka Basia Grzybowska.
Akcja nie skończyła się 8 marca – do wszystkich podstawówek w mieście trafiły książki: „Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek” E. Favilli i F. Cavallo wyd. Debit i „Damy, dziewczyny, dziewuchy” A. Dziewit – Meller wyd. Znak. Obie pozycje to zbiór historii o kobietach, które zmieniły świat, m.in. o Marii Skłodowskiej – Curie, Irenie Sendlerowej czy Fridzie Kahlo. Miasto już planuje organizację kolejnych cyklów spotkań, np. podczas tegorocznej Industriady, której hasłem przewodnim jest tym razem „Industria jest kobietą”.