Wiadomości z Chorzowa

Co musisz wiedzieć o pozycjonowaniu sklepów?

  • Dodano: 2023-05-22 08:30, aktualizacja: 2023-05-22 08:35

Pozycjonowanie sklepów internetowych to kluczowy element strategii marketingowej, który może pomóc w zdobyciu nowych klientów i zwiększeniu sprzedaży. W poniższym tekście odpowiemy sobie na pytanie, czy pozycjonowanie sklepów jest opłacalne, a także przedstawimy, jak dokładnie przebiega ten proces.

Czy pozycjonowanie sklepów jest opłacalne?

Pozycjonowanie sklepów cieszy się coraz większą popularnością wśród przedsiębiorców ze względu na korzyści, które za sobą niesie. Główną zaletą pozycjonowania sklepu internetowego jest jego większa widoczność w wyszukiwarkach. Im wyżej strona znajduje się w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa na pozyskanie nowych klientów.

Taki stan rzeczy przekłada się na zwiększenie ruchu na stronie. Pozycjonowanie sklepu (i tym samym wyświetlanie go wyżej) sprawia, że zdecydowanie zwiększy się liczba osób odwiedzających stronę. To z kolei może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży. Warto również zdawać sobie sprawę, że klienci mają tendencję do uznawania sklepów wyświetlanych w pierwszej kolejności za bardziej wartościowe i godne zaufania. Sprawia to, że pozycjonowanie sklepu internetowego przekłada się na zwiększenie zaufania klientów.

Warto także pamiętać, że z punktu widzenia właściciela sklepu zlecenie usługi pozycjonowania profesjonalnej firmie to duża oszczędność czasu. Pozycjonowanie sklepów internetowych to czasochłonny proces, który wymaga wiedzy i doświadczenia. Dobrze więc kiedy zajmie się tym agencja SEO, która wykona całą pracę za nas i zrobi to w sposób skuteczny. Przykładem takiej agencji są np. Widoczni.

Jak wygląda proces pozycjonowania sklepów?

Pozycjonowanie e-commerce to proces czasochłonny i wymagający podjęcia wielu rodzajów działań. Pierwszym etapem jest analiza słów kluczowych. Słowa kluczowe są to terminy, których potencjalni klienci poszukują w wyszukiwarkach, aby znaleźć produkty lub usługi, którymi są zainteresowani. Następnym krokiem jest optymalizacja strony internetowej. Polega ona na umieszczeniu słów kluczowych na stronie, aby wyszukiwarki zrozumiały, czego dotyczy dana strona i zaczęły ją wyświetlać w wyszukiwaniach.

Pozycjonowanie ecommerce nie może się również odbyć bez budowania linków. Linki zwrotne (inaczej backlinki) są to linki z innych stron internetowych, które prowadzą do sklepu. Zwiększają one zaufanie wyszukiwarek do strony i tym samym wpływają na jej pozycjonowanie. Innym czynnikiem, który wpływa pozytywnie na pozycjonowanie sklepu internetowego, jest tworzenie wartościowych treści. Na stronie warto publikować wartościowe treści, takie jak np. artykuły lub poradniki, które mogą przyciągnąć więcej klientów i polepszyć pozycjonowanie strony.

Artykuł powstał przy współpracy z: https://widoczni.com/

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojChorzow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.