Wiadomości z Chorzowa

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

  • Dodano: 2023-02-06 08:00, aktualizacja: 2023-02-06 08:08

E-handel zdecydowanie się opłaca. Przede wszystkim dlatego, że coraz więcej internautów – według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2022” już nawet 77% użytkowników – kupuje w sieci, ponieważ zakupy online są dostępne, wygodne i szybkie. Wraz z większą liczbą konsumentów rośnie również konkurencja. Zastanawiasz się, jak dotrzeć do potencjalnych klientów przed innymi sprzedawcami? Poznaj kilka skutecznych sposobów na poprawę sprzedaży. Przeczytaj i sprawdź, jak rozwinąć sklep internetowy.

Jak skutecznie sprzedawać online?

Trudno nie zauważyć, że obecnie świat zakupów przenosi się do Internetu. Wzrastająca liczba internautów kupujących w sklepach internetowych sprawia, że przedsiębiorcy coraz chętniej zaczynają działać online. Poza rosnącą konkurencją w dynamicznie rozwijającym się e-handlu pojawiają się także nowe oczekiwania konsumentów.

Z tego też powodu samo założenie e-sklepu to dziś za mało, aby skutecznie docierać do klientów. Dopiero zaczynasz swoją internetową działalność? A może prowadzisz już sprzedaż online, ale czujesz, że masz potencjał na zdecydowanie więcej? Bez względu na odpowiedź, musisz stale udoskonalać swoją witrynę e-commerce!

Pamiętaj, że bez tego nawet najlepiej zaprojektowany sklep internetowy nie będzie się rozwijał. Dlatego nie obieraj drogi na skróty i zadbaj o poprawę sprzedaży. A my podpowiemy Ci, jak to zrobić!

Jak skutecznie sprzedawać online?Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?

Rynek handlu internetowego rozwija się niezwykle dynamicznie. Wzrasta liczba sprzedawców, którzy tworzą nowe funkcjonalności i rozwiązania, przez co wzrastają również oczekiwania kupujących. Jeżeli nie będziesz nadążać za trendami i nowościami, branża zmieni się na tyle, że oferta Twojego e-sklepu przestanie być atrakcyjna dla kupujących, a sprzedaż zmniejszy się na rzecz konkurencji.

Nie pozwól na to! Wdróż działania, dzięki którym rozwiniesz sklep internetowy.

1. Zoptymalizuj witrynę pod wyszukiwarki

Aby myśleć o zwiększeniu sprzedaży, musisz zadbać o widoczność e-sklepu w sieci. Mówiąc prościej – Twoja oferta powinna pojawiać się tam, gdzie klienci poszukują produktów i usług. Takim miejscem jest z pewnością wyszukiwarka. Dlatego też jednym z pierwszych kroków, jakie musisz podjąć, jest optymalizacja SEO.

W ramach pozycjonowania sklepu internetowego należy zadbać o:

  • szybkie ładowanie strony,

  • responsywność (dopasowanie witryny do różnych urządzeń),

  • pasujące do oferty słowa kluczowe,

  • przejrzystą strukturę i linkowanie wewnętrzne,

  • przyjazne adresy URL i meta dane,

  • wartościowe i zróżnicowane odnośniki,

  • uporządkowany kod witryny i dane strukturalne.

O SEO warto zadbać już na etapie tworzenia e-sklepu. Jeśli chcesz działać w e-commerce, to już teraz sprawdź ofertę specjalistów na https://wenet.pl/oferta/sklepy-internetowe i zyskaj wszystko, co potrzebne, aby sprzedawać online.

2. Przygotuj wartościowe treści

W kontekście optymalizacji sklepu internetowego nie można zapomnieć o wysokiej jakości zawartości. Dlaczego wartościowe treści są tak ważne dla zwiększenia sprzedaży? Otóż jak wynika z analizy portalu OneSpace.com, nawet dla 87% kupujących w sieci opisy produktów stanowią czynnik, który wpływa na ich decyzje zakupowe. Warto to wykorzystać, prawda?

Zrekompensuj swoim klientom brak możliwości obejrzenia produktów przed zakupem i zainwestuj w marketing treści. Wsparciem sprzedaży z pewnością okażą się takie materiały jak np.:

  • unikalne i dokładne opisy produktów wywołujące w kliencie chęć posiadania (najlepiej, jeśli zostaną napisane językiem korzyści i uzupełnione o słowa kluczowe i atrakcyjne zdjęcia),

  • User Generated Content, czyli formaty przygotowywane przez użytkowników np. rekomendacje oraz opinie o usługach czy zakupionych towarach,

  • wysokiej jakości teksty z frazami sprzedażowymi (nazywanymi również frazami długiego ogona),

  • na bieżąco aktualizowane treści na stronie internetowej sklepu oraz tworzona na bieżąco wysokiej jakości zawartość np. artykuły eksperckie, e-booki, podcasty itd.

Nie zapominaj przy tym o materiałach wizualnych. Wszelkiego rodzaju fotografie produktowe, zdjęcia przed i po, filmy video o charakterze poradnikowym są doskonałym wsparciem sprzedaży.

3. Zapewnij wygodną i szybką dostawę produktów

Oszczędność czasu to jedna z głównych korzyści, jakie osiąga konsument, kupując online. Skoro klientom zależy, aby paczka dotarła do nich jak najszybciej, to Ty jako sprzedawca musisz o to zadbać.

Właśnie dlatego warto zapewnić kupującym sprawną i szybką realizację zamówień. To jednak jeszcze nie wszystko! Pamiętaj, aby udostępnić też szeroki wybór form dostawy produktów – dzięki temu internauta będzie mógł wybrać najwygodniejszą dla siebie opcję: od przesyłek kurierskich, przez odbiór osobisty, po automaty paczkowe.

Pamiętaj, że zakupami online rządzi teraz q-commerce, czyli szybka sprzedaż. A może zdecydujesz się na bezpłatną dostawę od określonej kwoty? To świetna zachęta do dokonania większych zakupów. Tak samo jako przyjazna polityka zwrotów.

4. Zaoferuj wiele metod płatności

Jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż, to musisz zachęcić użytkowników do zakupów w Twoim sklepie internetowym. Tylko jak to zrobić? Jednym z najciekawszych i dzisiaj coraz bardziej powszechnych sposobów jest udostępnienie różnych metod płatności. Okazuje się bowiem, że im większy wybór mają klienci, tym lepiej.

Weź to szczególnie pod uwagę, jeżeli masz problem z liczbą porzucanych koszyków w e-sklepie. Brak preferowanej opcji (np. szybkich przelewów czy płatności kartą kredytową) może spowodować, że potencjalny klient zrezygnuje z zakupów. A z pewnością nie chcesz do tego dopuścić!

5. Zadbaj o doświadczenie klienta podczas zakupów

Zastanawiasz się, jaki sklep internetowy sprzedaje? Otóż z pewnością jest to miejsce, w którym potencjalni klienci mogą bezproblemowo uzyskać pożądane informacje, docenić doznania estetyczne i sprawnie przejść przez proces zakupowy. Wszystko to osiągniesz, jeśli zadbasz o User Experience, czyli doświadczenie użytkownika.

Witryna e-commerce musi być więc przejrzysta, intuicyjna w obsłudze, funkcjonalna i przyjazna dla odwiedzających. Do uproszczenia ścieżki w e-sklepie posłużą Ci natomiast:

  • umieszczone w widocznych miejscach: koszyk, ikona logowania, sekcja „ulubione”,

  • zrozumiałe i zachęcające do działania komunikaty CTA np. „Kupuję”,

  • niewielka liczba podstron służących do złożenia zamówienia,

  • proste formularze i pokazywany na bieżąco status działań,

  • opcja zrobienia zakupów bez konieczności zakładania konta.

Nie bez powodów mówi się, że klienta od finalizacji transakcji powinny dzielić maksymalnie 3 kliknięcia. Zadbaj przy tym o to, aby strona szybko się ładowała i była dostępna na różnych urządzeniach – to z pewnością wpłynie na UX Twojej platformy.

6. Zaproponuj unikalną propozycję sprzedaży dla klienta

Chcesz wyróżnić swoją ofertę na tle konkurencji? Zadbaj o USP, czyli unikalną propozycję sprzedaży dla klienta. Są to dodatkowe korzyści, które wynikają z wyboru Twojego e-sklepu. Mogą to być (poza wspomnianymi już w tekście różnymi metodami płatności czy darmową dostawą i zwrotem):

  • unikalna cecha marki, produktu lub usługi,

  • ekologia i odpowiedzialność w handlu online,

  • cross-selling – sprzedaż dodatkowego towaru w ramach jednej transakcji,

  • up-selling – oferowanie kupującemu droższej i jednocześnie lepszej wersji produktu czy usługi,

  • gratisy do zakupów, programy lojalnościowe czy promocje i oferty specjalne.

Jak jeszcze możesz zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Postaw na sprawdzone rozwiązania:

  • wybierz dobry hosting, który zapewni szybkie i bezawaryjne działanie strony,

  • korzystaj z wielu kanałów (zarówno tych offline, jak i online) np. platform marketplace czy porównywarek cenowych,

  • zadbaj o doskonałą obsługę klienta i wdróż takie narzędzia jak np. czater czy wirtualny asystent,

  • przygotuj bogaty asortyment i atrakcyjną dla klientów ofertę cenową,

  • postaw na aktywną promocję e-sklepu poprzez Social Media / działania płatne np. Google Ads, Facebook Ads czy remarketing / e-mail marketing.  

Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie? Podsumowanie

Wiesz już, że handel internetowy to niezwykle opłacalny biznes. Jednak sama wiedza to za mało, aby zacząć sprzedawać w sieci. Musisz bowiem najpierw zainwestować w przyciągający klientów sklep internetowy. W tym celu możesz skorzystać z oferty doradców internetowych. WeNet oferuje rozwiązania, które pomagają przedsiębiorcom działać w e-commerce i rozwijać działalność online.

Dzięki współpracy z certyfikowanymi developerami zyskasz:

  • elastyczny i nowoczesny projekt, który będzie przyjazny dla kupujących,

  • dopasowany do potrzeb sklep internetowy PrestaShop na własność,

  • hosting, domenę, certyfikat SSL i konieczne regulaminy w pakiecie,

  • dostęp do inteligentnych rozwiązań wspomagających sprzedaż,

  • integrację z zewnętrznymi narzędziami np. z firmami kurierskimi.

Skup się na rozwoju swojego biznesu i powierz budowę e-sklepu specjalistom, a już niedługo Twoje wyniki sprzedaży poszybują w górę!

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojChorzow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.