Pozycjonowanie witryny to jedno z najczęściej wybieranych przez właścicieli serwisów działań marketingowych. Popularność SEO wynika przede wszystkim z jego wysokiej efektywności. Sprawdź, na czym polega pozycjonowanie strony internetowej i dlaczego warto to robić.
Czym jest pozycjonowanie witryny?
Pozycjonowanie, znane też jako SEO (z ang. Search Engine Optimization), to szereg działań służących zwiększeniu widoczności strony w wyszukiwarce internetowej. Im wyższe pozycje osiąga witryna w wynikach organicznych, tym jest łatwiejsza do odnalezienia przez użytkowników i potencjalnych klientów.
Jak to wygląda w praktyce? Załóżmy, że prowadzisz internetowy sklep zoologiczny. Dzięki profesjonalnie realizowanej strategii SEO Twoja witryna będzie wyświetlała się użytkownikom wpisującym w pasek wyszukiwarki zapytania związane z Twoim biznesem. Na przykład, użytkownik zobaczy odnośniki do Twojej domeny na zapytania typu: „sklep zoologiczny online”, „mokra karma dla kota” albo „sucha karma dla psa”. Pozycjonowanie ma na celu umieszczenie witryny na możliwie najwyższych miejscach w wynikach organicznych, najlepiej w TOP3 oraz TOP10.
Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową?
Staranne zaplanowane i realizowane działania z zakresu SEO przynoszą wiele korzyści biznesowi. Pozwalają uzyskać i utrzymać wysokie miejsca w rankingu Google, co przekłada się na wzrost widoczności witryny oraz zwiększenie liczby odwiedzin strony. Im lepsza jest pozycja serwisu, tym więcej zanotuje on wejść, co poprawi szanse na dokonanie konwersji przez internautów. Pozycjonowanie pozwala ponadto zwiększać rozpoznawalność marki, a także, dzięki działaniom content marketingowym, kreować wizerunek firmy jako eksperta w danej dziedzinie, co również przekłada się na wyniki sprzedażowe.
Jak pozycjonować sklep lub stronę internetową?
Pozycjonowanie to skomplikowany, często długotrwały proces obejmujący wiele uzupełniających się czynności. Profesjonalne SEO to m.in. stworzenie strategii działań, opracowanie audytu oraz optymalizacja serwisu na podstawie przedstawionym w nim zaleceń. Poza tym w zakres pozycjonowania wchodzi też skuteczne zdobywanie wartościowych linków, tworzenie merytorycznych, interesujących treści, a także systematyczny monitoring pozycji oraz weryfikacja efektywności wykonywanych działań.
Pozycjonowanie – samodzielnie czy z agencją SEO?
Prowadzenie działań SEO wymaga ogromnej wiedzy, doświadczenia, a także profesjonalnych narzędzi. Samodzielne pozycjonowanie może okazać się więc zbyt trudne i nieskuteczne, zwłaszcza dla osób, które dopiero poznają tajniki SEO. Dlatego też polecaną alternatywą dla samodzielnego pozycjonowania jest zlecenie tego zadania profesjonalistom, takim jak agencja marketingowa Artefakt.
Pozycjonowanie stron internetowych w Artefakt.pl to gwarancja wysokiej jakości i efektywności usług. Specjaliści od wielu lat z sukcesem pozycjonują sklepy i strony internetowe klientów z różnych branż. Do każdego klienta podchodzą indywidualnie, dopasowując zakres usług do celów i specyfiki danego biznesu.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl