Wiadomości z Chorzowa

Skuteczne pozycjonowanie stron ‒ trendy 2022

  • Dodano: 2022-06-09 06:00, aktualizacja: 2022-06-13 08:39

O tym, jak ważne jest pozycjonowanie stron internetowych, wie większość osób, które prowadzą biznes. W dzisiejszych czasach dobra widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwarki Google to podstawa. Właśnie dlatego w naszym artykule skupimy się na pozycjonowaniu, a mówiąc dokładniej, na pozycjonowaniu w 2022 roku. Jakie trendy będą królować? Poniżej garść informacji. Zachęcamy do lektury!

Pozycjonowanie 2022 ‒ największe trendy 

Użytkownik na pierwszym miejscu ‒ UX i UI 

Mamy do czynienia z coraz większym naciskiem na wrażenia użytkowników. UX, czyli User Experience, to suma wrażeń, jakich doświadcza użytkownik korzystający z naszego produktu. Należy więc zadbać o dobrą nawigację i intuicyjną ścieżkę zakupową na stronie internetowej. Ważne jest, by nasz potencjalny klient poruszał się w obrębie witryny bez najmniejszych problemów, by szybko znalazł to, czego szuka.

Oprócz przemyślanej struktury całego serwisu oraz intuicyjnej ścieżki zakupowej, dobrze pamiętać o przyciskach CTA. Takie przyciski zachęcą potencjalnego klienta do sprawdzenia innych zakładek, a tym samym zmniejszą współczynnik odrzuceń. 

Następna kwestia to UI, czyli User interface. UI określamy jako elementy strony www bądź aplikacji, które umożliwiają wejście w interakcję. Na UI składają się między innymi odpowiednio dobrane fronty, miłe dla oka kolory, przyciski, rozkład tekstu. 

Wartościowy content 

Nadal bardzo duże znaczenie ma kontent. Treści powinny być wartościowe dla użytkownika i stanowić odpowiedź na jego potrzeby. Na co zwrócić uwagę? 

Należy pamiętać o naturalnym rozmieszczeniu fraz kluczowych. Zbyt duże zagęszczenie fraz nie wpłynie korzystnie na pozycje strony w rankingu, a co więcej, poskutkuje irytacją użytkowników. Ważny jest też sam dobór fraz, istotne, aby nie koncentrować się wyłącznie na frazie głównej, ale także na frazach pobocznych, które mogą mieć związek z zapytaniem potencjalnych klientów. 

Następna kwestia to hierarchizacja nagłówków  - h1, h2, h3. W h1 powinna znaleźć się fraza główna. W tekstach warto też umieścić linkowanie wewnętrzne. 

Responsywność vs.  mobilność strony 

Współcześni użytkownicy praktycznie nie rozstają się ze smartfonami i tabletami. Za pomocą telefonów szukają różnego typu informacji, porad, usług i produktów. Strona internetowa, tak samo jak sklep e-commerce, musi więc poprawnie wyświetlać się na urządzeniach mobilnych. Responsywna lub mobilna wersja strony jest w dzisiejszych czasach całkowitą koniecznością dla wszystkich biznesów, które chcą docierać do szerokiej grupy odbiorców. 

Czym różni się responsywna strona www od strony mobilnej? Strona responsywna to strona, która dostosowuje się do wyświetlania na różnych urządzeniach ‒ komputerach, tabletach, smartfonach. Taka witryna automatycznie dopasowuje się do rozdzielczości i urządzenia. 

Strona mobilna to strona dedykowana wyłącznie urządzeniom mobilnym. Takie strony określić możemy jako skromniejszą wersję strony desktopowej, lżejszą i łatwą w obsłudze na mniejszym urządzeniu. 

Zgodność z zasadami Core Web Vitals

Core Web Vitals to czynniki rankingowe, z którym mamy do czynienia od maja 2021 roku. Czym są Core Web Vitals? Mówimy tutaj o trzech metrykach, są to: 

  • Largest Contentful Paint (LCP) ‒ to metryka, która mierzy wydajność strony, a mówiąc dokładniej, czas, jaki jest potrzebny na załadowanie największego elementu na stronie. Takim elementem może być zarówno grafika, jak i tekst bądź wideo.
  • First Input Delay (FID) ‒ to czas potrzebny na odpowiedź przeglądarki na interakcję użytkownika ze stroną. 
  • Cumulative Layout Shift (CLS) ‒ to metryka określającą stabilność wizualną związaną z nieoczekiwanym przesunięciem strony. Niepożądane przesunięcia to te, które nie powstały w wyniku akcji podjętej przez użytkownika.

Pozycjonowanie ‒ o czym jeszcze pamiętać? 

O czym jeszcze należy pamiętać podczas pozycjonowania stron internetowych? Wszystkie działania muszą być przeprowadzone zgodnie z przemyślaną strategią. Należy zacząć od audytu SEO. Audyt dostarczy szczegółowych informacji na temat naszej witryny, błędów, które musimy usunąć, prędkości ładowania i innych ważnych pod kątem SEO czynników. Po przeprowadzonym audycie i analizie konkurencji opracowywana jest strategia SEO. Na podstawie strategii wdrażane są konkretne działania. 

Wśród najistotniejszych działań z zakresu pozycjonowania wymienić możemy wdrożenie certyfikatu SSL, budowę wartościowego profilu linków zewnętrznych i wewnętrznych, optymalizację meta danych, optymalizację adresów url. 

Konieczny jest również stały monitoring strony i bieżąca optymalizacja działań. 

Pozycjonowanie z 1stplace 

Pozycjonowanie to długotrwały i skomplikowany proces. Zastanawiasz się, jak to wszystko ugryźć? Zespół 1stplace zapewnia fachową, kompleksową pomoc.

Nasza agencja od lat zajmuje się skutecznym pozycjonowaniem witryny stron firm małych i dużych, działających w różnych branżach. Zwiększamy widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, działamy lokalnie i globalnie. 

Zakres naszych usług obejmuje także projektowanie i budowę stron i sklepów internetowych oraz optymalizację kampanii Google Ads. 

Już dziś zadbaj o widoczność swojego biznesu i ciesz się z większych zysków. Postaw na rozwój. Postaw na 1stplace. 

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojChorzow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.