Stali bywalcy Parku Śląskiego wyczekują zakończenia odbudowy klasycznego „trójkąta” Kolei Linowej „Elka”. Właśnie ruszyły prace na drugiej linii biegnącej od Wesołego Miasteczka do Legendii.
Jak poinformował Park Śląski, prace na terenie Parku Śląskiego trwają już od pewnego czasu, a po jesiennej wycince drzew udało się już wykonać wykopy pod fundamenty obiektu oraz stacji początkowej. Rozpoczęły się też prace związane z wykonywaniem elementów żelbetowych słupów i ścian samej stacji.
Umowę na odbudowę drugiej linii podpisano pod koniec października ubiegłego roku. Jak informowaliśmy pod koniec sierpnia, Park Śląski w sprawie rozstrzygnięcia konkursu na budowę drugiego odcinka kolejki „ Elka” miał wyjątkowo „pod górkę” – po unieważnieniu pierwszego konkursu pod koniec czerwca ze względu na brak ofert, Park Śląski zdecydował się na rozpisanie kolejnego przetargu.
W przypadku drugiego konkursu cena zaproponowana przez jedyną firmę, która stanęła do przetargu znacząco – bo aż o ponad 33 miliony złotych – przewyższała zaplanowany budżet. Z pomocą przyszedł sejmik województwa śląskiego – podczas wrześniowej sesji radni zdecydowali o dokapitalizowaniu inwestycji kwotą 20 mln zł.
Jest to jedna z najważniejszych i najciekawszych linii, która przebiegać będzie nad Śląskim Ogrodem Zoologicznym. Docelowo mamy nadzieję, że uda nam się w przyszłości ruszyć również z przygotowaniami do budowy kolejnego odcinka Kolei Linowej „Elka” od Planetarium do Stadionu Śląskiego tym samym zamykając przejazd w historyczny trójkąt – mówi Paweł Bilangowski, prezes Parku Śląskiego.
Druga linia „Elki” gotowa za kilka miesięcy. Ruszyły prace przy budowie stacji
Trasa między Wesołym Miasteczkiem a Planetarium Śląski będzie mierzyć 1840 metrów, a podróż nią zajmie od 15 do 20 minut w jedną stronę. Nowa linia „Elki” będzie poprowadzona śladem dawnego odcinka - przez Śląski Ogród Zoologiczny, a podróżni będą mogły przyglądać się z wybiegom zwierząt i częściowo Dolinie Dinozaurów. Stacja przesiadkowa powstanie przy alei Planetarium – tak jak dawniej.
Na nowej trasie będzie kursować 30 wyciągów krzesełkowych i 15 gondoli. Kiedy doczekamy się możliwości skorzystania z nowej linii? Park Śląski zapewnia, że nowym odcinkiem „Elki” będzie można przejechać się jeszcze w tym roku. Koszt budowy drugiej linii kolei linowej „ Elka” opiewa na ponad 85 milionów złotych brutto.
Pierwotnie Kolej Linowa „ Elka” składała się z trzech odrębnych odcinków połączonych ze sobą na planie trójkąta – od Stadionu Śląskiego, przez Śląskie Wesołe Miasteczko po Planetarium Śląskie. „ Elka” w ten sposób działała do 2006 roku. Chcesz poznać unikatową historię kultowej kolejki? Zajrzyj do naszego wyjątkowego tekstu ilustrowanego archiwalnymi zdjęciami „Elki”! [LINK].