Wiadomości z Chorzowa

Od czego zacząć pozycjonowanie strony?

  • Dodano: 2022-07-22 09:45, aktualizacja: 2022-07-27 09:09

Wiesz już doskonale, jak ważne jest, by twoja firma znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania Google? Płacisz za reklamę, ale czujesz, że powinieneś postawić na SEO, po to by w dłuższej perspektywie klienci trafiali do twojego sklepu internetowego za darmo? Jak to osiągnąć? Od czego zacząć pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie się opłaca 

Istnieje wiele kanałów sprzedaży w internecie, dzięki którym twoja firma będzie wzrastać. Albo odwrotnie, ponieważ reklama pochłonie spore budżety, a zwrot z inwestycji może okazać się niewielki. Jeśli przestrzelimy z działaniami reklamowymi takimi jak Google Ads, display, mailing, Meta Ads (Facebook i Instagram), stracimy pieniądze, nie uzyskując żadnych efektów. Warto więc postawić na pozycjonowanie strony, które już na początku naszych działań, które możemy wykonać bezpłatnie, przyniesie pozytywne zmiany związane ze sprowadzeniem do twojego sklepu internetowego większego ruchu, co również powinno przełożyć się na wzrost sprzedaży. 

Trzeba jednak skupić się na pozycjonowaniu stron. Jak zacząć? Poniżej znajdziesz podstawowe wskazówki. Jeżeli natomiast poszukujesz eksperckiej wiedzy o SEO i interesuje cię pozycjonowanie stron - WhitePress to firma o międzynarodowym zasięgu i bogatym doświadczeniu. Oprócz usług związanych z SEO, w ich serwisie znajdziesz mnóstwo artykułów z darmową porcją cennych informacji o pozycjonowaniu.  

Dobierz odpowiednie słowa kluczowe i wybierz podstrony 

Na początku powinieneś przeprowadzić audyt swojego serwisu. Zobacz, które strony są najbardziej sprzedażowe i ściągają największą liczbę klientów. Możesz to zrobić w bezpłatnym narzędziu Google Search Console. Następnie sprawdź, jakie słowa kluczowe wpisują w wyszukiwarce twoi klienci, czego tak naprawdę szukają, a także zobacz po wpisaniu jakich fraz wskazana podstrona lub strona główna pokazuje się w SERP (Search Engine Results Page). Prześledź konkurencję i zweryfikuj, jakich słów kluczowych używają inne firmy, by sprzedawać podobne produkty. Gdy już zbierzesz najważniejsze słowa kluczowe i odpowiednio pogrupujesz je na najważniejsze, sprawdź, czy występują na odpowiedniej podstronie twojego serwisu, którą chcesz pozycjonować. Nie zapominaj o frazach typu long tail, czyli frazach tak zwanego długiego ogona. Są to słowa kluczowe zbudowane z dłuższego wyrażenia np. tanie buty do biegania w terenie – idealnie uzupełniają szerszy kontekst wyszukiwany przez użytkownika. Dodaj stosowny tekst na twojej podstronie, uwzględniając wybrane słowa kluczowe. Ale to nie wszystko. Ważna jest również sama optymalizacja serwisu. O co dokładnie chodzi? 

Optymalizacja SEO 

Słowa kluczowe nie mogą występować wyłącznie w treści umieszczonej na stronie. Musisz zoptymalizować meta tagi. Meta znaczniki html znajdziesz w strukturze swojego serwisu. Zwróć uwagę na następujące meta tagi takie jak title, h1, meta description, oraz sprawdź strukturę nagłówków h1, h2, h3 etc.. Pamiętaj, by na swojej stronie publikować wyłącznie unikalne treści. Słowa kluczowe powinny być odpowiednio użyte, zarówno w konstrukcji adresu danej podstrony (url), jak i wspomnianym meta description, tak by użytkownik patrząc na opis w wyszukiwarce wiedział, gdzie znajdzie się po kliknięciu w wynik twojego serwisu. Odpowiednio sformułowana treść meta description może wpłynąć na liczbę przejść do twojej witryny. 

To jedynie zarys zagadnień związanych z pozycjonowanie strony internetowej. Mamy jednak nadzieję, że pozwoli ci zorientować się w temacie SEO i odpowiednio nakieruje na podjęcie niezbędnych działań, by twój serwis był lepiej widoczny w organicznych wynikach wyszukiwania.  

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojChorzow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.