Chorzów - portal miejski mojChorzow.pl

Wiadomości z Chorzowa

Pozycjonowanie na rynkach zagranicznych

  • Dodano: 2020-06-10 15:45

Globalny rynek i ogólnodostępny internet sprzyjają rozwojowi rodzimych firm poza granicami kraju. Dotyczy to większości branż, dla których pozbawiony granic wirtualny świat jest szansą na zdobycie klientów nie tylko z różnych państw, ale i kontynentów. Pomocą w osiągnięciu sukcesu może być skorzystanie z usług agencji SEO, które w ofercie mają tworzenie i pozycjonowanie stron www na zagranicznych rynkach.

Czym to się różni od pozycjonowania w Google.pl?

Różnice pomiędzy pozycjonowaniem zagranicznym a tym stosowanym w polskiej wyszukiwarce Google nie są zbyt duże. To, na co na pewno trzeba zwrócić uwagę, to specyfika obcych rynków w takich obszarach jak oczywiście język, a także uwarunkowania kulturowe czy metody prowadzenia biznesu. Bardzo ważne są również przepisy prawne obowiązujące w danym kraju oraz szczegółowa analiza konkurencji, która może być znacznie silniejsza niż w Polsce.

Google nie zawsze najważniejsze

Choć Google nieustająco cieszy się największą popularnością na świecie, to trzeba wiedzieć, że w niektórych krajach użytkownicy internetu chętnie korzystają też z innych wyszukiwarek. Dlatego nie zawsze firma oferująca tanie pozycjonowanie w Google będzie odpowiednim wsparciem w wejściu na zagraniczne rynki. Szczególnie trzeba o tym pamiętać, planując podbicie Chin, gdzie prym wiodą takie serwisy jak Baidu i Bing. Z kolei ci, którzy chcą handlować z Rosją, Ukrainą czy Białorusią, powinni wziąć pod uwagę wymagania wyszukiwarki Yandex, a zainteresowani rynkiem czeskim – Seznam.

O czym pamiętać?

Pozycjonowanie na rynkach zagranicznych wymaga dokładnego przygotowania się do kolejnych etapów pracy. Zważywszy na zupełnie inną specyfikę, właściwie na każdym kroku może nas coś zaskoczyć. Dlatego konieczna jest np. szczegółowa analiza lokalnych idiomów czy sposobu budowania zdań w danym języku, aby wybrać najbardziej pasujące do strony frazy i słowa kluczowe. Trzeba też zadbać o bardzo dobrej jakości teksty, które będą oryginalne oraz zoptymalizowane pod kątem obcojęzycznej wyszukiwarki. Pracując nad językową stroną platformy sprzedażowej, warto podjąć współpracę z native speakerem i nie używać translatorów.

Dla osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwarce bardzo ważne jest pozyskiwanie linków i trzeba tu pamiętać, aby odnośniki pochodziły z serwisów w tej samej wersji językowej, co pozycjonowana strona. Przydaje się wtedy zbudowanie bazy adresów wartościowych witryn w danym języku, które staną się źródłem cennych linków.

Cierpliwość przede wszystkim

Pozycjonowanie stron internetowych na rynkach zagranicznych to długi, skomplikowany i czasochłonny proces. Ogromna konkurencja oraz fakt, że w niektórych państwach działania SEO są dużo bardziej zaawansowane, tworzą ogromny zakres prac do wykonania. Znalezienie agencji, która może się pochwalić nie tylko doświadczeniem, ale też znajomością konkretnego rynku, może być kluczem do sukcesu, choć nawet w takim przypadku trzeba uzbroić się w cierpliwość, czekając na zadowalające efekty pozycjonowania.


Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Dodaj komentarz

Wyrażam zgodę na publikację postu w formie komentarza zgodnie z obowiązującym Regulaminem.

powiadamiaj o odpowiedziach na komentarz.

dodaj mój adres do newslettera.

Więcej informacji na temat przysługujących Państwu praw zawarliśmy w Polityce Prywatności.