Firma Alstom z Chorzowa ponownie udowadnia, że jest jednym z liderów w branży kolejowej. Tym razem spółka podpisała ogromny kontrakt na produkcję piętrowych składów Coradia Max dla niemieckiego landu Badenia-Wirtembergia.
Rozbudowa zakładu niezbędna
Niemcy zamówili aż 130 składów Coradia Max, co oznacza znaczące wyzwanie produkcyjne dla chorzowskiej fabryki. Aby sprostać temu zadaniu, firma planuje zwiększyć swoje możliwości produkcyjne, rozbudowując infrastrukturę o dodatkowe 3 tysiące metrów kwadratowych. Obecnie zakład zajmuje powierzchnię 110 tysięcy metrów kwadratowych, ale rosnąca liczba realizowanych projektów wymaga dalszego rozwoju.
– Ponieważ tych projektów realizujemy dużo i pojawiają się nowe, to nie mieliśmy innego wyjścia, jak wybudować dodatkową infrastrukturę w postaci hali. To będzie dedykowana linia produkcyjna, ale też dodatkowe miejsce, gdzie możemy produkować składy piętrowe. One wymagają przeze wszystkim przestrzeni – tłumaczył "Rynkowi Kolejowemu" Ireneusz Kret, dyrektor zarządzający fabryki Alstom Chorzów.
Pierwsze składy już w Niemczech
Pierwszy skład Coradia Max został dostarczony do Niemiec już w listopadzie, gdzie przechodził testy i prace wykończeniowe. Na miejscu prowadzono m.in. montaż wnętrz wagonów.
Wyjątkowe składy Coradia Max
Coradia Max to nowoczesne, piętrowe składy pasażerskie, zaprojektowane z myślą o komforcie i wydajności. Składają się z dwóch wagonów sterowniczych oraz dwóch jednopokładowych wagonów środkowych. Składy te mogą osiągać prędkość do 200 km/h i pomieścić aż 380 pasażerów.
Przyszłość pełna możliwości
Rozbudowa zakładu Alstom w Chorzowie nie tylko umożliwi realizację tego kontraktu, ale również otworzy drzwi do kolejnych ambitnych projektów w przyszłości. Nowa infrastruktura zwiększy potencjał produkcyjny firmy i umocni jej pozycję na międzynarodowym rynku kolejowym.