Wiadomości z Chorzowa

Co to jest logotyp i czy jest mi potrzebny?

  • Dodano: 2022-03-30 14:45

Logotyp to specjalna forma symbolu, jakim może posługiwać się firma. Wspomaga on działania marketingowe zmierzające do budowania wizerunku oraz jego utrwalania. Czym różni się logotyp od logo? Czy logotyp jest potrzebny? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w niniejszym artykule!

Co to jest logotyp?

Czym się różni logotyp od logo to bardzo często pojawiające się pytanie. Często pojęcia te stosowane są zamiennie, jednak jest to błędne. Logo to tak naprawdę symbol, który składa się z 3 elementów: sygnetu (znaku graficznego), wspomnianego już logotypu (czyli warstwy tekstowej) oraz sloganu (tagline).

Logotyp jest zatem tekstową formą znaku. Najczęściej w ten sposób prezentuje się nazwę firmy. Logotyp może być wykorzystywany w połączeniu z sygnetem, ale również jako pojedynczy element. Najnowsze trendy w grafice, za którymi podążyło wiele marek, sprawiły, że znak w takiej postaci jest minimalistyczny, a zarazem bardzo elegancki.

Ten artykuł może Cię zainteresować: Logo a logotyp. Sprawdź, jakie są różnice?

Czy logotyp jest potrzebny mojej firmie?

Logotyp może być potraktowany jako główny symbol wykorzystywany przez firmę do komunikacji z odbiorcami. Nie trzeba projektować logo składającego się ze wszystkich wymienionych wcześniej elementów. Coraz więcej firm decyduje się właśnie na logotyp, który wprost wskazuje nazwę firmy. Tylko czy jest on w ogóle potrzebny?

Logotyp jest punktem wyjścia do identyfikacji wizualnej

Identyfikacja wizualna jest zbiorem wszelkich grafik oraz komunikatów, jakie są wykorzystywane przez firmę. Punktem wyjścia do ich stworzenia jest projekt logotypu. Spójna identyfikacja wizualna pomaga w budowaniu wizerunku firmy. Przekazuje wartości i sposób, w jaki chce być odbierane przedsiębiorstwo przez potencjalnych klientów. 

Logotyp pomaga dotrzeć do grupy docelowej

Logotyp stworzony przez profesjonalistów, jak studio graficzne GoodProject ( link: https://goodproject.pl/), ułatwia dotarcie do potencjalnych klientów. Jest on w pełni dopasowany do grupy docelowej, do której kierowana jest oferta. Dzięki temu, że w odbiorcach są wywoływane pozytywne emocje oraz skojarzenia, logotyp wpływa na ich decyzje zakupowe.

Logotyp pomaga w budowaniu i utrwalaniu wizerunku

Budowanie wizerunku firmy to długotrwały proces. Do osiągania sukcesów na tym polu przyczynia się skuteczny, czytelny i ponadczasowy logotyp. Znak widziany w internecie, na ulotkach, plakatach, czy też innych materiałach drukowanych, zapada w pamięć. Kojarzony jest z firmą oraz jej produktami. Tym samym możliwe jest budowanie pozytywnego wizerunku, który przekłada się na zwiększenie zainteresowania oraz sprzedaży.

Więcej o logo dowiesz się z artykułu – Co to jest logo i z czego się składa?

Podsumowanie

Identyfikacja wizualna firmy jest zbiorem elementów, jakie są wykorzystywane do budowania wizerunku. Głównym z nich jest logo, które może występować w formie typograficznej, czyli w postaci logotypu. To najczęściej nazwa firmy, pisana charakterystycznym fontem. Indywidualnie zaprojektowany logotyp pomaga w docieraniu do grupy docelowej oraz budowaniu rozpoznawalności. Taki element graficzny powinna posiadać każda firma.

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojChorzow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.