Umowa na promocję Chorzowa poprzez sport została podpisana. Przez najbliższe pół roku Ruch Chorzów za działania promocyjne dostanie aż 4 mln złotych. Dla klubu to znaczny zastrzyk gotówki, ale sam konkurs na promocję wzbudził spore kontrowersje, a klub z Cichej był jedynym podmiotem, który w nim wystartował.
4 mln złotych za pół roku promowania Chorzowa
- Klub będzie promował miasto m.in. na strojach I drużyny, na stadionie przy Cichej, w oficjalnej telewizji klubowej, w internecie, a także poprzez ponad 200 różnego rodzaju akcji skierowanych do dzieci, seniorów, kibiców i mieszkańców Miasta. Za zrealizowanie zadania Ruch otrzyma wynagrodzenie w wysokości 4 mln zł brutto płatne w miesięcznych transzach. Pierwsze wpływy z tytułu promocji Miasta mają trafić do Klubu na przełomie sierpnia i września – można przeczytać na oficjalnej stronie Ruchu Chorzów.
Na zrealizowanie tych zadań Niebiescy mają czas do 20 grudnia 2019 roku
Konkurs na promocję miasta wzbudził spore kontrowersje
O kontrowersyjnym konkursie na promocję Chorzowa pisaliśmy blisko miesiąc temu. Jego nazwa brzmiała „Promocja Miasta Chorzów poprzez sport podczas rozgrywek w co najmniej 3. lidze piłki nożnej mężczyzn organizowanej przez Polski Związek Piłki Nożnej lub właściwy Wojewódzki Związek Piłki Nożnej” i – zdaniem chorzowskiego radnego Grzegorza Krzaka – tylko jeden podmiot mógł spełnić jego wymagania.
- Jest to ewidentne faworyzowanie konkursowe, wykluczanie wszystkich pozostałych, wypaczanie idei konkursu, nie mające nic wspólnego z odpowiednim traktowaniem środków publicznych – tłumaczył radny PiS.
Magdalena Sekuła, pełnomocnik prezydenta miasta ds. promocji i aktywizacji społecznej, tłumaczyła, że warunki konkursu nie zamykały drogi innym podmiotom.
- Nazwa jasno wskazuje, że do przetargu na promocję przez sport stanąć mogły kluby z co najmniej 3 ligi rozgrywkowej, co wprost oznacza, że o środki ubiegać mogły się także kluby 2 ligowe, 1 ligowe i te grające w Ekstraklasie – zapewniała pełnomocnik prezydenta.
Jeden z warunków konkursu mówił jednak o działaniach promocyjnych w trakcie meczów domowych w Chorzowie.