W Chorzowie przebudowa linii kolejowej nr 131 w toku. Trasa prowadzi do Bytomia, Tarnowskich Gór i nad Bałtyk. Już od poniedziałku kierowcy muszą spodziewać się utrudnień. Gdzie dokładnie?
W poniedziałek 11 kwietnia w ciągu ulicy Kędzierzyńskiej rozpoczyna się budowa muru oporowego. Ma to związek z przebudową linii kolejowej, która zmieni układ drogowy w okolicy ulic takich jak Strzelców Bytomskich, Raciborska, Zabrska czy Głogowska.
Ze względu na zakres prac konieczne jest zamknięcie jezdni. Dopuszczony na niej zostanie ruch pojazdów związany z dojazdem do posesji – przekazał Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Chorzowie.
Tradycyjnie, wprowadzona zmiana organizacji ruchu uwzględniona zostanie w nawigacji Waze.
Kędzierzyńska zamknięta do odwołania. Powstanie mur oporowy
Jak informowaliśmy kilka dni temu w tym artykule, PKP PLK zdecydowało się na przebudowę linii kolejowej nr 131 łączącej Chorzów Batory z Nakłem Śląskim. Koleje zmodernizują nie tylko tory i trakcję, ale całą infrastrukturę, łącznie z peronami na stacjach Chorzów Miasto i Chorzów Stary. Pojawi się również nowy przystanek „Chorzów Uniwersytet” wraz z nowoczesnym wiaduktem.
Między Chorzowem Batorym a Chorzowem Miasto powstanie dodatkowy tor w celu zwiększenia przepustowości trasy, co przełoży się na zwiększenie liczby kursów pociągów, które będą mogły osiągać do 120 km/h. Możliwa będzie również jazda znacznie dłuższych składów niż do tej pory.
Inwestycja jest ważna dla poprawy przewozów towarowych w stronę Lublińca i Kluczborka, Inowrocławia, Bydgoszczy oraz Gdańska i Gdyni.
Linia nr 131, po której poruszają się pociągi linii S8 z Lublińca przez Tarnowskie Góry, Bytom, Chorzów do Katowic pełni ważną rolę na mapie połączeń kolejowych województwa śląskiego. Na linii S8 w dni robocze kursuje 28 pociągów dziennie. Rocznie Koleje Śląskie przewożą na niej blisko 50 tys. pasażerów.