Wiadomości z Chorzowa

Jak rozwinąć sklep internetowy?

  • Dodano: 2022-05-04 12:45, aktualizacja: 2022-05-06 15:35

Jak rozwinąć sklep internetowy?

Coraz więcej firm decyduje się na całkowite lub częściowe przeniesienie sprzedaży do Internetu. Użytkownicy szukają informacji o produktach w sieci i dokonują tam zakupów. Żeby wyróżnić się na tle konkurencji i stale rozwijać swój e-sklep, trzeba spełnić pewne wymagania. Jakie aspekty są ważne? Na co zwrócić uwagę przy planowaniu strategii rozwoju? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej!

Jakie są najskuteczniejsze metody na rozwój e-sklepu?

Obecnie samo posiadanie własnego sklepu internetowego już nie wystarcza. Konkurencja na rynku e-commerce jest na tyle duża, że o swój e-sklep trzeba odpowiednio zadbać. Musi się wyróżniać na tle innych i mieć podstawowe cechy, które wpływają na jego utrzymanie i rozwój. O co zadbać, żeby e-sklep sprzedawał?

Najważniejsze czynniki, które pomogą Ci zaistnieć w sieci, to:

  • Optymalizacja SEO

  • Intuicyjna obsługa sklepu

  • Ciekawy kontent

  • Dostosowanie do potrzeb klienta

  • Obecność w social mediach

  • Wykorzystanie m-commerce

Przyjrzyjmy się bliżej powyższym czynnikom i zobaczmy, jak je wykorzystać.

  1. Optymalizacja SEO

Celem działań SEO (Search Engine Optimization) jest zwiększenie widoczności witryny. Trzeba dążyć do tego, żeby wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu szansa, że użytkownik odwiedzi Twój sklep internetowy, jest większa. Algorytmy wyszukiwarek biorą pod uwagę wiele aspektów i na ich podstawie pozycjonują witrynę. Najważniejsze czynniki sprzyjające skutecznej optymalizacji SEO to:

  • Zamieszczanie unikalnych, wartościowych treści. Muszą być przydatne dla użytkownika, zainteresować go i odpowiedzieć na jego potrzeby. W dalszej części artykułu dowiesz się, jak je tworzyć.

  • Używanie słów kluczowych. Frazy kluczowe to najczęściej wyszukiwane przez Internautów zapytania. Zamieszczając je w treściach i opisach produktów, dajesz sygnał dla algorytmów wyszukiwarek, że Twój sklep oferuje interesujące rzeczy. Zwiększasz szansę na jego lepszą widoczność.

  • Odpowiednie opisanie podstron sklepu internetowego. Służą do tego tzw. meta dane. Informują zarówno użytkownika, jak i dla algorytmy, o tym, co znajduje się na stronie.

  • Szybkie działanie e-sklepu. To podstawa! Twoja witryna musi szybko się ładować. Jeśli będzie się zacinać, potencjalni klienci opuszczą Twój sklep, zanim zdążą coś kupić.

  • Zabezpieczenie strony. Musi być bezpieczna, czyli posiadać certyfikat SSL, który chroni przed wyciekiem danych.

  • Responsywność sklepu internetowego. Oznacza to, że będzie się on wyświetlał tak samo, zarówno na laptopach, jak i na urządzeniach mobilnych. To bardzo ważne, ponieważ coraz więcej użytkowników korzysta ze sklepów online na smartfonach.

  • Budowanie profilu linkowego. Podczas tworzenia treści na stronie, dobrą praktyką jest zamieszczanie linków wewnętrznych i pozyskiwanie linków zewnętrznych. Linki wewnętrzne przenoszą użytkownika na inne podstrony i sprawiają, że dana treść jest dla niego jeszcze bardziej użyteczna. Pozyskanie linków z zewnętrznych źródeł wysokiej jakości wpływa również na wyższe pozycjonowanie strony.

  • Odpowiednia nazwa domeny. Nie może być za długa czy zbyt skomplikowana. Algorytmy wyszukiwarek docenią również, jeśli będzie ona wykupiona na dłużej. To sygnał, że witryna nie wygaśnie w najbliższym czasie.

Opisane cechy to jedne z najważniejszych rzeczy, które wpływają na pozycjonowanie stron internetowych. Warto o nie zadbać. W przeciwnym razie Twój sklep internetowy będzie wyświetlał się na dalszych pozycjach, a szansa, że użytkownicy na niego trafią, będzie mała.

  1. Intuicyjna obsługa sklepu

Tworząc e-sklep, musisz zadbać o to, żeby był on jak najbardziej przejrzysty i prosty w obsłudze. Użytkownik bez problemu musi znaleźć interesujące go treści, podstrony czy produkty. Zwróć uwagę na rozmieszczenie takich elementów, jak: kategorie, koszyk zakupowy, wybór sposobu płatności czy dostawy. Dobrym rozwiązaniem będzie zaopatrzenie sklepu w wyszukiwarkę. Ułatwi ona użytkownikowi dotarcie do tego, czego szuka.

Zadbaj o dobrą nawigację sklepu. Jeśli potencjalny klient nie będzie mógł znaleźć interesujących go rzeczy, opuści Twój sklep i raczej już do niego nie wróci. Wpłynie to nie tylko na zmniejszenie sprzedaży, ale również na gorsze pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce.

  1. Ciekawy kontent

Zapewnienie interesujących i przydatnych treści może przyciągnąć więcej użytkowników i zachęcić ich do dokonania zakupu. Zamieszczaj wyczerpujące opisy produktów i uzupełniaj je o ciekawe artykuły i poradniki. Przedstaw swoją ofertę w ciekawy sposób. Dobrą praktyką jest też korzystanie z tego, co użytkownicy zamieszczają w sieci. Wszystkie komentarze i opinie mogą być bardzo pomocne. Wielu internautów przed dokonaniem zakupu, szuka informacji o produktach w sieci. Dodatkowo, treści zamieszczane przez użytkowników, budzą większe zaufanie u innych. Jeśli znajdą pozytywne recenzje, szansa, że dokonają zakupu, wzrasta.

Jakie są najważniejsze cechy skutecznych treści?

  • Odpowiednie opisy kategorii i produktów. Muszą zawierać wszystkie ważne informacje i zachęcić użytkownika do dokonania zakupu. Używaj w nich słów kluczowych. Zwiększysz tym samym widoczność Twojego sklepu w wyszukiwarce.

  • Struktura treści. Musi być odpowiednio uporządkowana. Unikaj dużych bloków tekstowych. Stosuj wypunktowania, pogrubienia. Ułatwisz tym samym odbiór tekstu. Dodatkowo, stwórz przyciągające uwagę tytuły i nagłówki.

  • Różne formy przekazu. Pomóż użytkownikowi wyobrazić sobie produkt. Zamieszczaj wideo, zdjęcia, tekst. Zainteresuj go swoim kontentem. Stosuj wezwania do działania, czyli tzw. CTA. Mogą podświadomie wpłynąć na dalsze zachowania użytkownika i jego wybory.


 

  1. Dostosowanie do potrzeb klienta

Pamiętaj, że sklep internetowy tworzysz właśnie dla odbiorców. Dlatego musisz zwrócić uwagę na ich potrzeby. Bądź na bieżąco z tym, co dzieje się w branży oraz w świecie nowinek technologicznych.

Zapewnij różne metody płatności i wysyłki. Zadbaj o sprawną obsługę klienta. W tym celu możesz wdrożyć rozwiązanie o nazwie czater. Pomoże ono w szybkiej komunikacji. Klient może za jego pomocą w łatwy sposób uzyskać odpowiedzi na dręczące go pytania. Takie rozwiązanie oferuję np. agencja marketingowa WeNet.

  1. Obecność w social mediach

Ostatnimi czasy media społecznościowe przestały służyć jedynie rozrywce. Można je wykorzystywać również do promocji produktów i usług. Zarówno płatne kampanie reklamowe, jak i bezpłatne działania, mogą dać bardzo dobre rezultaty.

Zadbaj o to, żeby konto było ciekawe i angażowało użytkowników. Zamieszczaj zdjęcia i filmiki prezentujące Twoje produkty. Wstawiaj linki do sklepu internetowego. Przyciągaj uwagę odbiorców. Atrakcyjnie prowadzone media społecznościowe, pomogą użytkownikom dotrzeć do Twojego e-sklepu.

  1. Wykorzystanie m-commerce

Kolejnym sposobem na rozwój sklepu internetowego będzie wykorzystanie m-commerce. Na czym polega? To sprzedaż, która jest finalizowana przez użytkownika na urządzeniu mobilnym.

Coraz więcej osób kupując online, korzysta ze smartfonów czy tabletów. Zapewnij im stronę, która jest responsywna, czyli wyświetla się tak samo na wszystkich urządzeniach. Ułatwisz tym samym zakupy użytkownikom i zwiększysz szansę na rozwój sklepu.

Jak rozwinąć sklep internetowy? Podsumowanie

Wymienione wyżej metody to jedne z wielu, które mogą pomóc Ci w rozwoju e-sklepu. Pamiętaj, żeby dostosowywać go do potrzeb użytkowników. Przyciągnij ich uwagę i zainteresuj treściami, a także zadbaj o techniczne aspekty e-sklepu.

Jeśli chcesz zyskać czas na rozwój swojego biznesu, powierz budowę sklepu internetowego specjalistom. Agencja marketingu internetowego WeNet kompleksowo zajmie się Twoim biznesem w sieci. Zbuduje e-sklep od podstaw, tak żeby przynosił zyski, lub przeprowadzi analizę obecnego sklepu internetowego. Następnie zaproponuje rozwiązania, dzięki którym Twój biznes w sieci będzie stale się rozwijał.

Co zyskujesz współpracując z WeNet?

  • Nowoczesny, atrakcyjny dla użytkownika sklep internetowy,

  • Wyższą pozycję Twojego e-sklepu w wyszukiwarce,

  • Możliwość dotarcia do nowego grona klientów.

Wejdź na stronę WeNet.pl i dowiedz się więcej. Sprawdź szczegóły oferty i zadbaj o swoją sprzedaż w Internecie!

Sylwia MachowskaSylwia Machowska
Źródło: Art. sponsorowany / Materiał dostarczony przez zleceniodawcę

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojChorzow.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.